איך מנקים את האביזרים השונים באופנוע?

בניגוד לרכב, אותו הרבה יותר קל לנקות (כי הכל נמצא במקום אחד) -יותר קשה לנקות אופנוע. כלומר, את האופנוע עצמו קל לנקות. הבעיה מתחילה כשצריך לנקות את האביזרים השונים. אז איך מנקים את האביזרים באופנוע? התשובה בטקסט.

 

איך מנקים מחזיק טלפון לאופנוע

כשאתם מנקים את מחזיק טלפון לאופנוע, חשוב להשתמש בתמיסות עדינות, כמו סבון ומים למשל. כימיקלים קשים עלולים לפגוע בחומרים שמהם עשוי מחזיק הטלפון. כמובן שאם קונים אביזרים לרוכב מאתר אמין, זה לא צריך להדאיג אתכם. שימוש בכימיקלים קשים על מחזיק הטלפון – עלולים לפגוע בגימור ולהפוך את ההחזקה של מחזיק הטלפון לפחות יעילה.

כדי לנקות מתקן לטלפון לאופנוע כדאי להסיר את מחזיק הטלפון מהאופנוע. הניקיון יתחיל מניגוב של המחזיק עם מטלית לחה. לאחר מכן תצטרכו לטבול מברשת שיניים בתמיסת מים וסבון. השתמשו בה כדי לנקות את החריצים של המחזיק. לאחר מכן יהיה עליכם לשטוף את המחזיק במים ולייבש אותו במטלית רכה.

אביזרים על אופנוע

איך מנקים קסדה לאופנוע

אם לא תנקו את הקסדה שלכם באופן קבוע, תגלו שמצטברים עליה לכלוך, אבק ואפילו חרקים (מתים, כמובן). קסדה היא גם, בדרך כלל, האביזר הכי יקר באופנוע. ניקיון קבוע של הקסדה יעזור לשמור על הקסדה במצב טוב.

כדי לנקות קסדה לאופנוע, יהיה עליכם להסיר את המשקף ולשטוף אותו במים וסבון (במידת האפשר). אם אי אפשר להסיר את המשקף, מגבונים לחים או ספריי לניקוי חלונות ונייר סופג יעשו את העבודה. בנוסף, כדאי להשתמש במטלית לכה כדי לנגב את החלק הפנימי של הקסדה חשוב לייבש את הקסדה היטב לאחר הניקוי. לחות עלולה לגרום לעובש לצמוח בתוך הקסדה, וזה לא כדאי.

 

איך מנקים מסנן אוויר באופנוע

צריך לנקות את מסנני האוויר באופן קבוע כדי להסיר לכלוך, אבק ופסולת. כדי לנקות מסנן אוויר, צריך להסיר אותו מהאופנוע. לאחר מכן יש להקיש את מסנן האוויר בעצמה בינונית על משטח קשיח כדי להסיר לכלוך או פסולת רופפים, ולשטוף אותו במים וסבון.

כמו במחזיק טלפון, גם במסנן אוויר כימיקלים קשים עלולים לפגוע. לכן חשוב להשתמש רק בתמיסות עדינות של סבון ומים. יבשו את מסנן האוויר היטב לאחר הניקוי, משום שמים עלולים לגרום לנזק למנוע. ככלל, כדאי להחליף את מסנן האוויר אחת לזמן מה, לפי המלצת יצרן האופנוע.

אביזרים על אופנוע

איך מנקים מראות צד לאופנוע

השלב הראשון בניקוי של מראות צד יהיה ניגוב של המראות עם מטלית לחה. לאחר מכן תשטפו את המראות במים נקיים, תייבשו אותן במטלית יבשה – וזהו. ככלל, מראות הן עמידות יותר מחלקים אחרים באופנוע, ולכן אפשר להשתמש בחומרים כימיים חזקים יותר בניקוי שלהן.

 

סיכום

לסיכום, אופנוע נקי שווה רוכב שמח. הקפידו לוודא שכלל האביזרים שלכם נקיים, ותהנו מרכיבה בטוחה ותחושה נעימה. מאחלים בהצלחה בניקיונות!

אביזרים על אופנוע

אביזרים על אופנוע
מה היה לנו עד כה?