איך לנקות דירה חדשה?

מחפשים חברות ניקיון מקצועיות? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

השיפוץ של הדירה החדשה הסתיים ואתם כבר קצרי רוח מזמני ההמתנה הארוכים. אבל לפני שאתם מקבלים את המפתח ומתחילים את החיים החדשים שלכם בדירה, אתם צריכים לבצע רק עוד דבר אחד: ניקיון. זה אולי נשמע לכם קצת מוזר, אבל ניקוי הדירה הוא שלב חשוב ביותר ואסור לכם בשום פנים ואופן לוותר עליו. 

 

ניקוי דירה, מי בכלל צריך את זה?

ניקוי הוא פעולה שרובנו גם ככה לא אוהבים לעשות יותר מידי, אבל כשמדובר בדירה החדשה שלנו הדבר נשמע קצת מוזר. מדוע צריך לנקות דירה חדשה? אז אולי לא תופתעו לגלות, אבל כמויות רבות לכלוך ואבק נפלטות במהלך השיפוץ של הדירה והן לא הולכות לשום מקום. אז גם אם קיבלתם כבר את המפתח, הדירה שלכם לא באמת מוכנה לכניסה לפני שהיא תעבור ניקיון יסודי.

הניקוי של הדירה הוא שלב מעט מאתגר אבל הוא לא אמור לקחת לכם יותר מידי זמן. כאן תקבלו את כל המידע שיעזור לכם לבחור איך לבצע את ניקוי הדירה שלכם, מה היתרונות והחסרונות של כל דבר, ומה הכללים שחייבים להקפיד עליהם. אז קדימה, בואו נתחיל.

מה השלב הנכון לנקות בו את הדירה

השלב הנכון ביותר לבצע בו את ניקוי הדירה הוא כאשר קבלן השיפוץ סיים את כל העבודה שלו, וכל מה שנשאר זה רק הכנסה של הרהיטים ושאר החפצים שלכם. הניקי עצמו עלול לפגוע בריהוט החדש ולכן מומלץ מאוד שהדירה תהיה כמה שיותר ריקה.

עם זאת, חשוב מאוד לבצע את הניקוי רק לאחר שמוודאים שהקבלן סיים את כל העניינים שלו בדירה כדי למנוע מצב שהוא עובד בדירה לאחר שכבר ניקיתם אותה. לא משנה עד כמה נראה לכם שהעבודה שנשארה היא מינורית, אל תבצעו את הניקוי לפני סיומה.

מה האפשרויות שעומדות לרשותנו אם אנחנו רוצים לנקות דירה?

בניקוי דירה עומדות בפנינו שתי אפשרויות: ניקוי עצמי וניקוי על ידי חברה. היתרונות המרכזיים של הניקוי העצמי הוא שזה כנראה יעלה לכם פחות כסף, וגם תוכלו לבצע את זה בזמן שמתאים לכם ובשלבים. מנגד, לניקוי באמצעות חברה יש יתרונות בכך שלחברה יש מכשור מיוחד שמיועד לעבודה הזו והיא תעשה את הניקוי בצורה מהירה יותר. כמובן שהעלות של הניקיון צריכה להילקח בחשבון.

 

בחירת חברה

אם בחרתם ללכת על חברת ניקיון שתעשה לכם את העבודה, מצוין. עליכם לוודא שהחברה בעלת ניסיון ושברור לה מה בדיוק העבודה שאתם מבקשים ממנה לבצע. מומלץ לפנות לחברה שמכרים שלכם המליצו עליה ולראות שהמחיר של העבודה לא חורג מהמקובל בשוק. חברת ניקיון זהו הפתרון המומלץ למי שלא מעוניין להתעסק עם הניקוי יתר על המידה.

 

ניקוי עצמי

אם מסיבה כלשהי אתם לא מעוניינים לבחור חברה שתעשה לכם את העבודה, אתם יכולים לבצע את הניקוי לבד. לאור העובדה שכנראה לא בצעתם הרבה פעמים בחיים שלכם ניקוי יסודי לדירה חדשה, הקפידו על הכללים הרשומים פה כדי שלא תגרמו לנזקים בדירה החדשה שלכם. כמובן שהיתרון המרכזי בניקוי עצמי היא החיסכון הכלכלי, אבל חשוב שהוא לא יבוא על חשבונכם בסופו של דבר.

מה הסדר בו יש לבצע את הניקיון

ניקיון הדירה צריך להתבצע בסדר פעולות מסוים וחשוב מאוד להקפיד עליו. חריגה ממנו עלולה לפגוע ביעילות של הניקיון ובנוסף לגרום נזק לחפצים החדשים שלכם. אז הנה הסדר שבו אתם צריכים לנקות את הדירה החדשה:

 

סיום השיפוץ

כאמור, וודאו מול הקבלן שכל שלבי השיפוץ הסתיימו באופן מוחלט. אסור בשום פנים ואפן להגיע למצב שבו לאחר שביצעתם את הניקוי הקבל מעוניין לבצע עבודות נוספות בדירה, זה עלול לגרום לכל המאמצים שלכם לרדת לטמיון.

 

פינוי פסולת

לאחר שהשיפוץ הסתיים, כנסו לדירה ובצעו סריקה בכל החללים שבה. כל פסולת שנשארה בדירה יש להוציא, לרבות פסולת בניין, שאריות מזון וכל מה שאולי לא פונה על ידי הקבלן. כמובן שפסולת בניין יש לזרוק במקומות המיועדים לכך.

 

ניקוי התקרות והקירות

את הניקוי יש לבצע בסדר יורד, כאשר ההתחלה היא מהחלקים העליונים. כל הלכלוך שאותו תנקו ירד למטה ולכן זהו הסדר הנכון לעבוד בו. לאור זאת, השלב האחרון בניקיון הוא ניקוי של הרצפה שבאופן סביר תהיה מלוכלכת מאוד.

 

ניקוי הרהיטים

לאחר שניקיתם את התקרות והקירות במידת הצורך, יש לנקות את כל החפצים שכבר נמצאים בבית, לרבות ארונות מטבח, ארונות קיר, ספות, רהיטים שונים ועוד. אם רהיטים אלו היו בבית בזמן השיפוץ הוא קרוב לוודאי ספגו לכלוך רב ולכן יש לנקותם בצורה מדוקדקת.

 

ניקוי הרצפה

הרצפה היא החלק בבית שסופג את כמות האבק והלכלוך הרבים ביותר. כאמור, רק לאחר שסיימתם את כל שלבי הניקיון של הבית אתם יכולים לעבור לניקוי של הרצפה.

על מה חשוב להקפיד כאשר מתחילים את הניקוי העצמי?

 

סקירת חומרים

בשוק קיימים חומרי ניקוי רבים שכל אחד מהם נועד למטרה אחרת. המגוון הרב של חומרי הניקוי אינו סתם וישנם חומרים שטובים לסוג מסוים של משטחים ועלולים לגרום לנזק במשטחים אחרים. עבור כל חלק בדירה שלכם התאימו את חומר הניקוי הדרוש לו. אל תנסו לעשות שימוש בחומר ניקוי לא מתאים כדי לחסוך כסף, הדבר עלול לעלות לכם בנזק יקר ומיותר.

מכשור  ניקוי של דירה לאחר שיפוץ לא יכול להיעשות בצורה יעילה בעזרת מגב וסמרטוט. עליכם להשיג ציוד שמיועד לניקוי של דירות ויוכל להתמודד עם כמות הפסולת והסוג של הפסולת שנוצרים באתר שיפוצים. הציוד כולל שואבי אבק מסיביים ומשאבות קיטור לניקוי הרצפה. הציוד נועד לאפשר לכם להתמודד עם סוג הלכלוך שקיים בדירות לאחר שיפוץ.

הציוד הזה לא נמצא בדרך כלל אצל אנשים בבתים ולכן יהיה עליכם להשכיר אותו. חברות שונות מציעות שירותי השכרה של הציוד עבור אנשים שעורכים את הניקוי בכוחות עצמם.

 

פועלים

לעיתים, הניקוי יכול לקחת לכן זמן רב אם תבצעו אותו באופן עצמאי. לכן, גם אם בחרתם לא לקחת חברת ניקיון שתעשה עבורכם את הניקוי, ייתכן וכדאי לכם לשכור מספר עובדים שיעבדו יחד אתכם כדי לזרז את העבודה. גם אם נראה לכם מראש שאתם יכולים לעשות את הניקוי לבד, אל תהיו בטוחים. שתתחילו אתם לפתע תגלו שהעבודה אינה כל כך פשוטה כמו שנראה לכם.

 

כיסוי רהיטים

אם כבר הצבתם בבית חלק מהרהיטים, הניקוי עצמו עלול להזיק להם. כל חפץ רגיש שאתם חוששים שעלול להינזק, כדאי מאוד לכסות אותו במעטה הגנה שיימנע את הפגיעה בו. עדיף לכסות מראש כמה חפצים מאשר להיות מוטרדים במשך כל הזמן הניקוי לגבי המצב שלהם.

לסיכום

ניקוי של דירה לאחר שיפוץ הוא צעד שכל אחד חייב לבצע ללא יוצא מהכלל. עם זאת, הבחירה נתונה בידכם האם לבצע אותו בעזרת חברת ניקיון מקצועית או שמא לעשות זאת בכוחות עצמכם. אם אתם משתייכים לקבוצה השנייה חשוב שתקפידו על ההוראות הללו כדי שהניקוי שלכם יהיה יעיל וישיג את המטרה שלו, מבלי לגרום לנזקים מיותרים בדירה החדשה שלכם.

איך לנקות דירה חדשה?

איך לנקות דירה חדשה?
מה היה לנו עד כה?