איך חברת ניקיון עוזרת לנפש יותר מאשר לבריאות הפיזית?

מחפשים חברות ניקיון מקצועיות? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

כשמדובר בניקיון של הבית, רבים מאיתנו מתעצלים לבצע זאת בעצמנו ונעזרים בשירותיה של חברת ניקיון. בשגרת החיים העמוסה, לא תמיד אנו מוצאים את הזמן להתפנות לניקיון הבית באופן יסודי ומעמיק, כזה שאנו עושים במקרה הטוב פעם בשנה לקראת חג הפסח. ניקיון הבית חשוב לבריאות הנפש לא פחות ואף יותר מבריאות הפיזית שלנו, ובמאמר הבא נדבר על הסיבות לכך. בכל שנה בתקופת האביב, אנו נוהגים לנקות את הבית לקראת פסח, נפטרים מכל החמץ שעלול להסתתר בכל פינה ופינה ומפנים זמן יקר על מנת להגיע לפינות הבית שאליהן איננו מצליחים להגיע בדרך כלל.

חלקנו נעזרים בשואב האבק כבר מספר שבועות לפני וחלקנו מזדרזים לנקות את המגירות והמדפים ברגע האחרון, בדיוק כמו בני ישראל שמיהרו לצאת ממצרים.אך בין אם אתם מסוג האנשים שמשקיעים ובין אם אתם מסוג האנשים שמתעצלים ומזדרזים ברגע האחרון, הניקיון הוא כנראה מטלה שהייתם מוותרים עליה בשמחה. לכן, חשוב שתדעו כי ישתלם לכם גם ברמה הנפשית להשתמש בשירותיה של חברת ניקיון, בימי האביב וגם בכל שאר תקופות השנה.

 

נפש בריאה בבית נקי

רוב האנשים מכירים היטב את הקשר שבין נפשנו לבין השתקפותה בסביבה החיצונית שלנו, שצופה בנו.  כאשר אנחנו מרגישים כעוסים, מצוברחים או לחוצים – ניתן מיד לראות זאת בהזנחת המראה החיצוני שלנו, סביבת העבודה שלנו, המכונית הפרטית שלנו וכמובן בניקיון הבית. אולם, מה שרובנו אינם יודעים, זה שההשפעה הזו אינה חד כיוונית. כלומר, כל המצבים הנפשיים שתוארו מושפעים משמעותית מהסביבה החיצונית המיידית שלכם.

בכל פעם שאתם רואים כלים בכיור, אבק על המדף, או הרים של כביסה שמחכים לקיפול ואינכם עושים דבר, אתם מכניסים לעצמכם לחץ קטן לחיי השגרה, אותו אתם מנסים להעלים על ידי כך שאתם מתעלמים מהבעיה, ובכך אתם מגדילים את ממדיה.

ישנם דברים שהשגרה אינה מאפשרת

חשוב מאוד לזכור, כי ישנו הבדל מהותי בין קיפול כביסה וכיור מלא בכלים לעומת רצפה מלוכלכת, גינה שאינה מטופלת כראוי, ואבק המצטבר בתריסי החלונות. כלומר, ישנם פעולות יום יומיות אשר קלות לביצוע עבורנו, יותר מאשר פעולות ניקוי יסודיות יותר אשר יש לפנות זמן רב לביצוען, מה שלרוב אין לנו את האפשרות לעשות זאת.

רובנו נמצאים בשגרת יום די עמוסה, ומנסים לתמרן בין התחזוק השוטף של הבית, הטיפול בילדים שטומן בחובו פעולות יום יומיות רבות מאוד, עבודה, הכנת אוכל, וכמובן זמן חופשי שמוקדש כולו לבילוי. כך שניקיון הבית בצורה יסודית והתפנות לפעולות ניקיון מעמיק של הבית הוא דבר שלרוב כמעט בלתי אפשרי. הלחץ שנגרם כתוצאה מחוסר ההספק בין כל הפעולות היום יומיות הללו עלול לגרום ללחץ נפשי כבד מאוד ואף דיכאון, מה שגורר דחיית פעולות פשוטות יותר וחוסר יכולת לתפעל בלת"מים שמהווים חלק בלתי נפרד מהחיים.

ניקיון חיצוני וניקיון פנימי

ניקיון הבית באופן יסודי מהווה ניקיון נפשי עבור רבים מאיתנו. הלכלוך, הבלגן והאבק אינם קיימים וכעת יש אווירה רעננה ונוחה יותר, כך שאפשר להרגיש מאושר ורגוע יותר. למעשה, מטפלים מסוימים עשויים אפילו להמליץ על ניקיון הבית כפעולה חיובית עבור ההרגשה הפנימית. למצב הבית יש השפעה משמעותית על בריאותו הנפשית של האדם.

כלומר, אנשים רבים חשים נסערים, מתוסכלים ומוטרדים אף יותר כאשר הבית אינו נקי ועבודת ניקיון מצטברת, התסכול מהעובדה שאינם יכולים להתפנות ולעשות זאת תהווה מועקה יום יומית שעלולה ללוות אותם במשך כל היום.

זמן פנוי לדברים חשובים יותר

כפי שהזכרנו, ישנן פעולות ניקיון יסודי אשר השגרה אינה מאפשרת לנו להתפנות אליהן. לכן, ניתן להיעזר בשירותיה של חברת ניקיון, אשר תנקה את כל הבית באופן יסודי ותוריד מאיתנו את העול ובמחשבה בלתי פוסקת עבור ביצוע פעולות אלו. כאשר הטיפול בבעיה תרד מכתפינו, נוכל להתפנות לביצוע דברים חשובים יותר שגם עבורם לא מצאנו את הזמן. למשל, בילוי זמן עם הילדים, בילוי עם הבעל או האישה, בילוי משפחתי, או יציאה מהנה עם החברים.

בנוסף, כאשר הבית יהיה נקי באמת, נרגיש הרבה יותר בנוח לארח. כשהבית מבולגן ומלוכלך, אנו חשים בושה בהכנסת אנשים אלינו הביתה, מכיוון שלכלוך ובלגן מצביע על הזנחה וחוסר התמודדות עם הבעיה – רושם שלילי שאף אחד מאיתנו לא רוצה להשאיר על האורחים בבית.

היבטים כלכליים

רבים מאיתנו נוטים לחשוב כי אינם יעמדו בשכירת שירות של חברת ניקיון מבחינה כלכלית, וכי עדיף לנסות ולהתמודד עם בעיות הניקיון לבד. אולם, התמודדות עם הלחץ הנפשי שמגיע עם ההתעסקות סביב ניקיון הבית עלול להביא לירידה משמעותית בתפקוד הכללי בכל ההיבטים האחרים – ובעיקר בעבודה.  לפגיעה הנפשית, הלכלוך והאבק המצטבר בבית עלול לגרום לבעיות בריאותיות שונות אשר יקשו על תפקודנו השוטף בעבודה ואף יגרום לנו להפסיד ימי עבודה חשובים, וגרוע מכך, יפגע בבריאות היקרים לנו.

לכן, לטווח הארוך, השכרת שירותיה של חברת ניקיון הינו הגיוני וחכם הרבה יותר מבחינה כלכלית, ובנוסף, ישנן חברות ניקיון מקצועיות מאוד היום שמציעות את שירותיהן במחירים נוחים לכל כיס.

השכרת חברת ניקיון

מכיוון שאין ביכולתנו לתמרן בין כל הפעולות היום יומיות המוטלות עלינו, ובו בזמן להתפנות ולנקות את הבית באופן יסודי, מומלץ להשתמש בשירותיה של חברת ניקיון מקצועית. כזו שתבצע פעולות פשוטות ואף מסובכות יותר בניקיון הבית – שאיבת אינטנסיבית של השטיחים, ניקיון הגינה, ניקיון ארונות המטבח, ניקיון ארונות הבגדים בכל החדרים, ניקיון האבק בפינות הקטנות הנמצאות בבית ובתריסים הצרים של החלונות, ניקיון הבוץ והכתמים העקשניים שעל הרצפה ועוד.

חברת הניקיון מטפלת בכל אלה ודואגת להפוך את המרחב בו אתם חיים לנקי, רענן ונעים. כל אלה הכרחיים ביותר עבור התחושה הטובה והרגועה שלנו, וזוהי הוצאה כספית מוצדקת אשר תורמת לשקט הנפשי והחוסן שלנו.

איך חברת ניקיון עוזרת לנפש יותר מאשר לבריאות הפיזית?

איך חברת ניקיון עוזרת לנפש יותר מאשר לבריאות הפיזית?
מה היה לנו עד כה?