תחזוקת בריכת שחייה ביתית – ניצחון או אסון?

הקורונה הביאה עימה חסרונות רבים אשר כוללים בתוכם את דילמת החופש הגדול.  החום, הילדים בבית, הרצון לצאת החוצה אך מנגד לכך הדאגה לבריאותם והידיעה כי הקורונה כאן כדי להישאר. להורה שחזר זה עתה למשרדו, אין די זמן ויכולת להישאר בבית לבדר את הילדים ומנגד לכך הסיכון בשחרור הילדים לבריכות השחייה הציבוריות רב מידי.

אז האם בריכת שחייה ביתית היא פתרון מנצח או שמא עוד עיסוק לא יעיל להורה? אנחנו כאן כדי לברר זאת אחת ולתמיד!

 

שלב ראשון – הגדרת תקציב

בריכה ביתית ותחזוקתה יכולים להיות הוצאה בגודל 300 שקלים בקיץ, ויכולה להיות הוצאה של עשרות אלפי שקלים שבכלל לא תכננתם להוציא. לכן, מחובתכם לשבת על תקציבכם ולהחליט כמה משקיעים בתחום זה. האם המניע שלכם הוא שמירה על איזון כלכלי תוך שמירה על הנאת ילדיכם? או שאולי אתם מעוניינים בבריכה מפנקת אשר תשמש את כל המשפחה בימי הקיץ החמים במשך העשור הקרוב?

הגדרת המטרה לשמה תשמש אתכם הבריכה, תעזור לשמור על תקציב מותאם תוך התחשבות ברצונות של כלל המשפחה.

שלב שני – בחירת הבריכה המתאימה עבורכם

מתלבטים איזו בריכה עדיף לקנות? אולי בכלל כדאי לבנות אחת שתלווה אתכם לכל החיים? נתחיל בהתבוננות בסביבה שלכם, האם אתם בעלי בית פרטי או דירה בבניין? אם הנכם בעלי בית פרטי, ניתן לשקול בניית בריכה מובנית. מנגד לכך, לבעלי דירות נמליץ ללכת ישירות על בריכות שאינן מובנות.

אז מה קונים? את הבריכה יש לקנות בהתאם למספר האנשים אותם תצטרך להכיל הבריכה, אם כי נמליץ לכם אף לקחת בחשבון מקום לאורח לא צפוי או חברים שבאים לביקור.

שלב שלישי – ביטחון ובטיחות

בריכה ביתית הינה פתרון מדהים לימות הקיץ החמים, בעיקר בתקופה מסוכנת זו בה היחשפות לציבור אינה מומלצת לילדים. עם זאת, מתרחשים מדי שנה 27 מקרי טביעה בבריכות ביתיות. 94% מהמקרים היו של ילדים בני פחות מחמש. בנוסף, ממחקרים שנערכו בנושא נמצא כי 73% ממקרי הטביעה התרחשו בחצר ביתם של הילדים או בזו של קרובי משפחה.

למען שמירה על ביטחון ובטיחות הילדים, עליכם לבצע מספר פעולות הכוללות הכנסת ילדים קטנים לבריכה רק בהשגחה, פיקוח על כמות המים הממלאה את הבריכה בכל פעם ושקילת קנייה של בריכה בעלת רצפה עם משטח נגד החלקה.

שלב רביעי – ניקיון יסודי או על הדרך?

ניקיון הבריכה הינה מטלה חשובה מאוד בתחזוקת בריכות ביתיות, בעיקר כאשר השימוש בבריכה נעשה בתדירות גבוהה. ניקיון הבריכה כולל מספר פעולות אשר דורשות הקדשה של זמן, ועם זאת אין אלו פעולות מסובכות מידי אשר ישאירו אתכם מתוסכלים.

ניקיון הבריכה יכלול בדרך כלל ניקוי הבריכה עצמה עם מים וסבון על פי הוראות היצרן, סינון המים על ידי משאבת הבריכה והכנסת טבליות כלור למים אשר מונעות מחיידקים להתפתח במים.

שלב חמישי – מי הבריכה, מה צריך לדעת עליהם?

אחד השלבים החשובים ביותר בתחזוקת בריכה ביתית, הוא שמירה על מים נקיים בבריכה אשר מוחלפים בעת הצורך ומסוננים אחרי כל שימוש בבריכה. נוסף על כך, יש לשמור על רמת PH תקינה של מים. מהו PH? רמת החומציות של המים נקראת רמת PH, ושמירה על רמתה מאפשרת שמירה על ציוד הבריכה ושמירה על בריאות המשתמשים בה.

על מנת לבדוק רמות PH ולשמור עליהן, יש להשתמש בכימיקלים אשר ניתן לקנות בכל חנות לתחזוקת בריכות וכלי בית. חשוב לזכור כי רמות PH הן נושא חשוב ביותר בתחזוקת הבריכה ואין לזלזל בשלב זה!

שלב שישי – מה עושים בחורף?

אם מדובר בבריכה מתנפחת, הצעתנו אליכם היא להוציא את האוויר מהבריכה בעת שינוי מזג האוויר, ולהכניס את הבריכה אל תוך הבית במצב מקופל ומוכן לשימוש בקיץ הבא. מה בנוגע לבריכות מובנות? בעת החורף עליכם לשאוב את כל המים הנמצאים בבריכה ולכסות את פתח הבריכה ביריעת פלסטיק/ ברזנט / מכסה בריכה אשר מגיעה עימה. וכמובן לחכות בסבלנות לבוא הקיץ!

אז מה המסקנה?

בריכה ביתית היא פתרון מצויין לעיסוק ילדיכם במהלך הקיץ, והימנעות מנסיעות מיותרת לבריכות ציבוריות צפופות ומלאות חיידקים.  אך עם ההנאה באה האחריות, והאחריות המוטלת על בעלי בריכה ביתית אכן גדולה. לכן אם יש לכם שעה ספייר בשבוע, והירתמות משפחתית לשמירה על הבריכה, תוכלו להנות בכיף מיתרונות הבריכה הבתית במשך ימות הקיץ החמים.

תחזוקת בריכת שחייה ביתית- ניצחון או אסון?

תחזוקת בריכת שחייה ביתית- ניצחון או אסון?
מה היה לנו עד כה?