איך מנקים לקראת עונת האובך

מחפשים חברות ניקיון מקצועיות? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

עונת האובך עשויה להוות מכה מתחת לחגורה עבור חולי הניקיון שבינינו. בתקופה זו, האוויר מתמלא בחלקיקים שונים, כגון גרגירי חול ואבק, המקשים על הראייה והנשימה. בד בבד, חלקיקים אלה גם מלכלכים את כל מה שנקרה בדרכם, ומחייבים אותנו להיערך ולנקות בהתאם. על מנת למנוע מביתכם להתמלא בחול, יש להקפיד על כללים מסוימים, אותם אספנו וריכזנו עבורכם.

 

חלונות סגורים

עונת האובך תחייב אותנו להקפיד על חלונות סגורים, כל עוד יש אובך בחוץ. בצורה כזאת, נמנע מחלקיקי האבק וגרגירי החול להיכנס לביתנו. כלל זה הוא החשוב ביותר, משום שהוא ישמור על ביתנו נקי, ויצמצם משמעותית את עבודות הניקיון הנדרשות.

אם ברצונכם לאוורר את הבית, חכו לשעות הערב, בהן האובך שקע והרוחות נרגעו. זכרו! לפני צאתכם מהבית, וודאו שכל החלונות סגורים. כך תוכלו לצאת מהבית בראש שקט, ולדעת שתחזרו לבית נקי ככל האפשר.

 

שטיפת הבית

גם בשגרה ובמזג אוויר רגיל, לא ניתן להימנע משטיפת הבית. בעונת האובך נשים לב שיש יותר אבק וחול בבית מכרגיל, וננקה בהתאם. בשל החול והאבק שחדרו לביתנו, נקפיד על טאטוא יסודי טרם שטיפת הבית. לאחר מכן, נתחיל לשטוף תוך שימוש בכמות מים גדולה יותר מכרגיל, וכמות סבון נמוכה יותר. השימוש המוגבר במים יסייע להילחם באבק ובחול, והצמצום בכמות הסבון ימנע היווצרות של כתמי חול על הרצפה.

 

שואב האבק

בעונת האובך, שואב האבק יהפוך להיות הכלי החזק ביותר שלכם במלחמה בלכלוך. בסוף כל יום, הקפידו לשאוב את כל הגורמים המלכלכים שחדרו לביתכם, ובכך תמנעו הצטברות של אבק וגרגירי חול בביתכם. במהלך היום, אבק גרגירי חול שמקורם באובך לבטח יצליחו להיכנס לביתכם, ולכן שאיבת האבק הקבועה חשובה מאין כמוה בעונת האובך.

משימה זו תיעשה קלה הרבה יותר בשימוש בשואב אבק, אך אם אין מכשיר שכזה בביתכם, תוכלו כמובן להשתמש במטאטא והיעה הקלאסיים.

 

התנקו לפני הכניסה לבית

בצאתכם מהבית, לעבודה, לבית הספר או למכולת, חלקיקים שמקורם באובך ידבקו אליכם, ועשויים להיכנס לבית יחד איתכם. כלומר, אלא אם תישארו בבית לאורך כל עונת האובך, אין דרך להימנע מזה, ולכן יש לפעול בהתאם. על מנת להימנע מהכנסת אבק וחול לביתכם, הקפידו לנקות את בגדיכם לפני כניסתכם לבית. עימדו ברחוב, והכו קלות את בגדיכם, על מנת להוריד מהם את כל האבק, בדומה לדרך בה נהגו לנקות שטיחים בעבר.

 

נעליים

בעת עונת האובך, גם הנעליים שלנו נושאות איתן חלקיקים שמקורם באובך. בניגוד לשאר הבגדים שלנו, הנעליים עלולות להכיל כמות גדולה של אבק וחול, אותה לא נרצה להכניס לביתנו. לכן, לפני כניסתכם לבית, הורידו את נעליכם ונערו אותן על מנת להיפטר מהחול והאבק שהצטברו בתוכן.

ככלל, בעונת האובך נרצה להימנע מהכנסת הנעליים לבית, ונעדיף להשאיר אותן בחוץ. אם אין באפשרותכם להשאיר את נעליכם בחוץ, שימו אותן במגירה או ארון בבית, והימנעו מנעילתן בעת שהותכם בבית.

 

כביסה

כאמור, עונת האובך תמלא את הבגדים שלנו בחול. לכן, נצטרך לנקוט בצעדים מתאימים גם בכיבוס הבגדים. ראשית, לפני הכנסת הבגדים למכונת הכביסה, נקפיד לנער אותם פעם נוספת, על מנת למנוע כיבוס שלהם יחד עם החול, מה שיותיר את הבגדים מלוכלכים.

בנוסף, על מנת למנוע מהבגדים לצבור חול פעם נוספת, נימנע מייבוש הבגדים באוויר הפתוח. נתלה את הבגדים המכובסים באחד מחדרי הבית, רצוי בחדר עם מאוורר, על מנת לזרז את תהליך הייבוש.

 

ניקוי החלונות – מתי?

אין דרך למנוע מחלונות הבית להתלכלך בעונת האובך, משום שהם ממוקמים בחלק החיצוני של הבית, וחשופים לאובך. לכן, אין טעם לנקות את החלונות כל עוד ישנו אובך בחוץ. כלומר, ננקה את חלונות הבית רק לאחר התפוגגות האובך והתנקות האוויר. על מנת לחסוך עבודה מיותרת, בדקו בתחזית האם ישנה הפוגה במצב האובך, והתחילו לנקות רק לאחר מכן. לא נרצה לנקות את החלונות ולגלות למחרת שהאובך חזר והחלונות מלוכלכים שוב.

 

ניקוי החלונות – איך?

נתחיל בניקיון החלונות עם סמרטוט יבש על מנת להוריד את שכבות החול. סמרטוט רטוב בשלב זה ייצור שכבת בוץ איתה יהיה קשה יותר להתמודד. לאחר שהורדנו מהחלון שכבות חול ואבק ראשוניות, נשאב בעדינות שאריות אבק וחול מקצוות ופינות החלון, וכמו כן גם מהמסילות. לאחר מכן, ננקה ונבריק את החלון עם תכשיר ייעודי. בעת ניקוי החלונות יש לשים לב שאנו משתמשים במטלית שאינה משירה סיבים, כדוגמת מטלית מיקרופייבר.

 

ספות, מיטות ושטיחים

חלקיקי האובך מגיעים לכל מקום בבית, גם לספות בסלון, לשטיחים ולמיטות שלכם. על מנת להימנע משינה במיטה מלאה אבק, או ישיבה על ספה עמוסה בחול, נקפיד לנקות גם אותן באופן יומיומי. חלקיקי אבק וגרגירי חול עלולים להיכנס לחריצים שונים במיטה ובספה.

לכן, השלב הראשון יהיה הכאה קלה של המשטח אותו נרצה לנקות, על מנת להוציא החוצה את חלקיקי האובך. השלב הבא יהיה שאיבה של אותם חלקיקים, תוך מתן דגש על קצוות השטיח, וחריצי המיטה והספה.

 

סיכום

עונת האובך יכולה לגרום לנו צרות רבות בכל הקשור בניקיון הבית. לכן, יש לנקוט בצעדים מתאימים לאורך התקופה, ובכך לשמור על הבית נקי. ראשית, ננסה למנוע מהבית להתלכלך מראש, נשמור על חלונות סגורים, ונשתדל שלא להכניס חול הביתה. עם זאת, לא נוכל למנוע מהבית להתלכלך לחלוטין, ולכן נצטרך גם לנקות בהתאם.

שאיבת אבק יומיומית, מהרצפה ומהרהיטים, וניקיון חלונות בעת ובצורה הנכונה, יחד עם שטיפת רצפות מותאמת, יבטיחו להשאיר את ביתנו נקי לאורך התקופה.

איך מנקים לקראת עונת האובך?

איך מנקים לקראת עונת האובך?
מה היה לנו עד כה?