טיפים לניקוי חלונות

חלונות הם אחד מחלקי הבית היותר חשובים לניקיון ולעיתים עלולים להיות מוזנחים באורח כזה או אחר על ידי דיירי בית. במאמר הזה ניתן לכם כאן טיפים על כל הדברים שאתם צריכים לעשות כשזה מגיע לניקיון החלון, איך לתחזק את החלונות שלכן נכון, איך מנקים מחלונות, באילו חומרים אפשר להשתמש ומומלץ לניקוי חלונות, אביזרי ניקיון ייעודיים לניקיון חלונות ועוד.

אם אתם לא רוצים לעשות את זה לבד, אפשר להזמין מנקה ולהנחות אותו בין היתר לנקות את החלונות. כל מה שאתם צריכים לדעת על ניקוי חלונות:

 

להוציא את החלונות ממקומם

ייתכן ואתם לא יודעים אבל את רוב החלונות ניתן להוציא את מקומם, עם מעט כוח פיזי וקואורדינציה. אתם ממש לא צריכים לנקות את החלונות משני הצדדים כשחלון מונח במקומו מה שהפוך את עבודת הניקיון לכמעט בלתי אפשרית.

לא תמיד תצטרכו להוציא את החלון מהמקום שלו בשביל לנקות אותו אך כן מומלץ לעשות זאת פעם בחודש לפחות ולנקות את כל האזורים והזוויות של החלון.

 

ניקוי אבק

השלב הראשון בניקוי חלונות הוא לשאוב את האבק שבחלונות. במידה ותתחילו מיד בשטיפה ייתכן והלכלוך שהצטבר יהפוך את השטיפה ללא אפקטיבית ותלכלך יותר את החלון. מומלץ קודם לנסות לשאוב את האבק באמצעים שונים (מיד נדבר על אמצעי ייעודי לחלונות), לשאוב או לטאטא את האבק מהתריסים ורק לאחר מכן לבצע שטיפה יסודית של החלון.

במידה ותשתמשו במטלית לחה על חלון מאובק הלכלוך פשוט יימרח לאורך החלון.

 

באילו חומרים מומלץ להשתמש?

לאחר שווידאתם שהחלונות נקיים מאבק תוכלו להתחיל להשתמש בחומרי ניקיון. מומלץ להשתמש בחומרי ניקיון שהיצרן מתיר בלבד או חומרים שייעודיים לחלונות. להשתמש בחומרי ניקיון שלא מתאימים לחלונות עשויים לפגוע במרקם וצבע התריסים.

מומלץ בכלל להשתמש במים וסבון מה שבהחלט אמור לעשות את העבודה. אם בכל זאת תשתמשו בחומרי ניקיון, תוודאו שזה מתאים לניקוי חלונות. טיפ נוסף: תוסיפו חוץ למים עם סבון, עשוי לשפר את תוצאות הניקיון.

 

אביזרים לניקוי חלונות

ישנם ערכות לניקוי חלונות שתוכלו לקנות מה שיקל על עבודת הניקיון שלכם בעתיד. הערכה יכולה לכלול שואב אבק קומפקטי שמתאים לניקוי תריסים וחלונות מה שבהחלט יכול להקל על החיים שלכם.  מגב ייעודי לניקוי חלונות עם ספריי שמתיז מים עם סבון על החלון והופך את חווית הנקייה לקלה הרבה יותר. בערכות לניקוי חלונות מתקדמות יותר תקבלו גם מכשור שיסייע בייבוש החלונות.

אתם ממש לא צריכים אביזרים לניקוי חלונות אבל זה כן משהו שיוכל מאוד לעזור לכם. אם אתם רציניים בנוגע לניקוי חלונות ומתכוונים לעשות את זה על בסיס קבוע אז אנחנו בהחלט ממליצים לכם לחפש באינטרנט ערכות שונות לניקוי חלונות שיכולים להתאים לצרכים שלכם.

 

תחזוקה שוטפת של החלונות

בשביל להימנע מכך שהחלונות שלכם יתלכלכו באופן שיצרוך מכם ניקיון יסודי של החלונות תצטרכו ובהחלט מומלץ שתעשו כך, לנקות את החלונות באופן תדיר. פעם בשבוע לעבור על חלונות הבית עם סמרטוט ייעודי לחלונות (לא להשתמש בעיתונים, זה עלול לפגוע מאוד בחלון), לא חייב אפילו להשתמש בחומרי ניקיון מיוחדים עם אין כתמים מיוחדים על החלונות.

סמרטוט עם מים וסבון או אפילו סמרטוטים חד פעמיים מיוחדים לניקוי חלונות בהחלט יעשו את העבודה.

 

להזמין מנקה עצמאי/חברת ניקיון

אם אתם בגדול לא חובבי ניקיון אתם בהחלט יכולים להיעזר בסיוע חיצוני ומקצועי. אתם ממש לא צריכים להזמין מנקה במיוחד בשביל לנקות את החלונות שלכם, אבל במידה ואתם מביאים מנקה כל שבוע שבועיים לבית שלכם , תוכלו להנחות אותם לעשות ניקיון גם עבור החלונות שלכם.

במידה ואתם שוקלים להביא מנקה, בהחלט כדי שתזכרו את עניין החלונות כשאתם מתדרכים אותו או אותה בנוגע לניקיון הבית.  מנקה לא צריך לעשות ניקיון של ממש של החלונות אלא רק להעביר סמרטוט על החלונות, במידה ויש לכלכוך רב רק אז יוכלו להקדיש לכך יותר זמן.

 

איך אני מוצא מנקה עצמאי/חברת ניקיון

במידה ואין לכם מנקה אבל מתחילים לחשוב שניקיון זה פחות בשבילכם או שפשוט אין לכם זמן לזה, אולי הגיע הזמן להתחיל לחפש. הדרך המקובלת לחיפוש אחר מנקה היא מפה לאוזן, המלצות של השכנים או חברים ובני משפחה שגרים בקרבתכם.

למצוא מנקה טוב במחיר הוגן זה לא תמיד עניין פשוט וזה בהחלט יכול להיות תהליך שתצטרכו להיות מושקעים בו. בדרך כלל המלצה טובה של מישהו שאתם סומכים עליו, על מנקה שמגיע לאזור המגורים שלכם, בהחלט יכול לעשות עבורכם את העבודה.

אפשרות אחרת היא לפנות לחברת ניקיון שתספק לכם מנקה לבית. היתרון הוא שיותר קל למצוא מנקה דרך חברת ניקיון ויש לכם גורם ממונה שאתם יכולים לפנות אליו במידה ויש בעיות עם המנקה או הניקיון.

מצד שני חברת ניקיון עשויה לקחת יותר כסף עקב הערך המוסף שהיא מעניקה לכם. בכל מקרה, אתם בהחלט לא חייבים מנקה או חברת ניקיון. אתם יכולים לנקות את החלונות בעצמכם. אך כמו שכתבנו אם כן יש לכם מנקה או שאתם מחפשים, תנחו אותם לנקות את החלונות, ובמידה ויש כתמים רציניים תוכלו לנקות בעצמכם מבלי להטריח בכלל את המנקים.

 

סיכום

אנחנו מקווים שהטיפים שאיגדנו כאן עבורכם היו מובנים וישמשו אתכם כשתתחילו לנקות את החלונות שלכם. אנחנו ממליצים לכם להתחיל באופן שמרני, לאט ובזהירות. תיקחו את הזמן שאתם מנקים את האבק מהחלונות, תתחילו בלנקות את החלונות עם מים וסבון ורק אם זה לא עובד לכם להשתמש גם בחומרי ניקוי מיוחדים.

ניקוי חלונות זה חשוב, ובהחלט מומלץ להקפיד על כך לאורך זמן בשביל להימנע מהתלכלכות יתר של החלונות מה שיובל פשוט לעבודה מרובה יותר בעתיד.

טיפים לניקוי חלונות

טיפים לניקוי חלונות
מה היה לנו עד כה?