טיפים לניקיון פרקט 

מחפשים חברות ניקיון מקצועיות? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

כשזה מגיע לניקיון פרקט יש כמה דברים שצריך להכיר בשביל שתוכלו לנקות את הפרקט שלכם באורח אפקטיבי מכיוון שיש להתייחס אליו אחרת מאשר לאיך שמתייחסים כשמגיעים לנקות רצפה רגילה. במאמר הזה תקבלו את כל הטיפים שאתם צריכים לדעת על ניקיון פרקט: איזה ציוד וחומרים צריך, איך מנקים את הפרקט באופן שוטף בצורה נכונה, ניקיון עומק של הפרקט, איך שומרים על הפרקט לאורך זמן ועוד. 

 

איזה ציוד וחומרי ניקיון אתם צריכים?

לפני שמתחילים את ניקיונות הפרקט תצטרכו כמובן מטאטא או עדיף שואב אבק טוב. מגב עם סמרטוט רצפה או מגב ייעודי לניקוי רצפות עם מתיז. לניקוי פרקט אפשר להשתמש במים בלבד אך לא מומלץ להשתמש בחומרי ניקיון לרצפה כגון ריצפז. ישנם חומרי ניקוי ייעודיים לפרקט שאתם יכולים להשתמש בהם או חומר ניקוי לעץ. בדרך כלל לא צריך ומים יעשו את העבודה אלא אם כן הפרקט מלוכלך במיוחד.

 

ניקיון שוטף של הפרקט

יש להקפיד לנקות את פרקט אחת לשבוע. ניקיון הפרקט די פשוט, כמו ניקיון רצפה רק עם הנחיות מיוחדות. יש לשאוב את האבק מהפרקט וניתן בשביל לעשות עבודה יסודית לאחר מכן לעבור על משטח הפרקט עם מטאטא.

לאחר שנפטרתם מהאבק תוכלו לנקות את הרצפה עם מטלית לחה או רטובה, יש להקפיד שהיא לא תהיה ספוגה לחלוטין במים. כמו שציינו בהנחיות הקודמות, יש להשתמש במים וסבון בלבד או בחומר ייעודי לפרקט/עץ. יותר מדי מים עשויים לפגוע בפרקט ויש להקפיד על כך שהסמרטוט תהיה לחה בלבד.

אחת לכמה חודשים יש להקפיד על ניקיון יסודי יותר שכן כשאתם מנקים אחת לשבוע תוכלו להשתמש במטלית ספוגה מעט במים ואחת לכמה חודשים להשתמש גם בחומר ייעודי לפרקט.

 

איך תוכלו לתחזק ולשמור על הפרקט שלכם?

שטיחים זה לא רק יפה ויכול להוסיף גוון ואופי לסלון שלכם או לחלקים שונים בבית אלא זה שומר על הרצפה מהחיכוך שנוצר כשאתם או אורחים הולכים על הפרקט. השטיחים לוקחים על עצמם חלק מצבירת האבק ומונעים את הגעת הלכלוך אל הפרקט.

כמובן שיש לנקות באופן תדיר את הפרקט בשביל למנוע הצטברות קיצונית של אבק בפרקט וכשאתם מנקים להקפיד גם להזיז את הרהיטים לנקות אותם שכן הלכלוך בסופו של דבר יגיע גם אל הפרקט.

 

איך להימנע משריטות

הגורם הנפוץ ביותר לשריטות פרקט הוא הזזה לא זהירה של רהיטים ברחבי הבית שכן גרירתם יכולה להוביל בקלות לשריטות בפגיעה בפרקט ולכן יש להיות זהירים. ישנם כיסויים שונים לסוגי רהיטים לרגליים של שולחנות וכיסאות למשל מה שיסייע מאוד למנוע פגיעה עתידית ברצפת הפרקט ומומלץ לשקול לרכוש.

 

דברים שכדי שלא תעשו

מומלץ לא להשתמש בחומרי ניקוי מיוחדים, מים וסבון אמורים לעשות את העבודה. רק במקרים של לכלכוך יוצאי דופן ולאחר שניסיתם כבר להשתמש במים, תנסו להשתמש בחומר מיוחד שנועד לפרקטים. הדבר הכי חשוב כשזה מגיע לניקוי פרקטים הוא לא להשתמש בכמות גדולה מדי של מים. מאוד לא רצוי לנקות את הפרקט כמו רצפה רגילה, יש להתייחס אליה כפרקט מה שאומר שכמות גדולה של מים תפגע בעץ הפרקט.

יש להשתמש במטלית לחה או ספוגה מעט במים ולא רטובה לחלוטין. בטח שלא לשפוך מים על הפרקט. נוזלים יכולים בהחלט לפגוע לכם בפרקט וחבל, תהיו זהירים.

 

יש לכם מנקה? תנחו אותו מה צריך לעשות

במידה ויש לכם מנקה תוכלו להנחות איך לנקות את הפרקט לפי הוראות המאמר. בדרך כלל מנקים מכירים את עבודות הניקיון השונות ולא יצטרכו לקבל מכם הוראות אבל מה יש לכם להפסיד? תעברו איתם על מה שאתם מצפים מהם, על הנחיות בנוגע לכמויות מים וחומרים לניקוי. במידה ואתם מביאים מנקה באופן שבועי זה יהיה חדשות טובות עבור הפרקט שלכם שכן לשם האחזקה שלו המלצנו שינוקה בפעם בשבוע.

לאחר כמה פעמים שהמנקה מגיע ובמידה והצטבר לכלכוך רב בפרקט אז תוכלו להנחות אותו להשתמש בחומרים ייעודיים לפרקט. למנקים עצמאיים מקצועיים יש ניסיון רב ותוכלו להתייעץ איתם בנוגע לניקיון הפרקט, ייתכן ויש להם ידע וניסיון שיוכל מאוד לעזור לכם.

 

איך מוצאים מנקה/חברת ניקיון

מנקה עצמאי נהוג למצוא דרך המלצות של חברים ובני משפחה. הכי קל ויעיל זה לפנות לשכנים שלכם (שאתם כמובן גם סומכים עליהם) ולבקש את הפרטים של המנקה שהם משתמשים בשירותיו. הכי טוב דרך השכנים מכיוון שמנקה שעובד אצלם ומגיע אליהם באורח שבוע משמע שהוא יוכל גם להגיע לבית שלך באופן שבועי. תוכל להתייעץ גם עם בני משפחה או חברים טובים שגרים באזור.

יש אפשרות למצוא גם מנקים עצמאים באינטרנט אך זה לא פשוט בכלל שכן זאת משרת אמון ותעדיף תמיד לקבל המלצה אישית ממישהו שאתה סומך עליו. ישנה אפשרות גם להעסיק מנקים דרך חברת ניקיון, החיסרון הוא שזה יעלה לכם יותר כסף אבל מצד שני תוכלו לקבל שירות ניקיון באופן מידי ותמיד יהיה לכם גורם ממונה אליו תוכלו לפנות במידה ואתם לא מרוצים משירותי הניקיון. בנוסף לכך יוכלו לספק לכם אמצעי ניקיון לפרקט במידת הצורך.

 

סיכום

פרקט זה לא רצפה רגילה, יש להתייחס אליה בהתאם ולדאוג לה. פרקט יכול להיפגע בדרכים שרצפה לרגילה לא יכולה להיפגע. החדשות הטובות הן שזה לא מורכב לשמור על הפרקט שלכם מפני שריטות ופגיעה כזאת או אחרת במידה ותעקבו אחר ההנחיות כאן.

כמות מים רבה זה לא, גרירת רהיטים ברחבי הבית בזהירות מרובה ולהשתמש במים בלבד ובמידת הצורך רק בחומר ניקוי ייעודי לפרקט. אנחנו מקווים שמצאתם במידע כאן ערך, כמו שציינו מנקים עצמאיים ושל חברות ניקיון בדרך כלל ידעו לדאוג לפרקט שלכם אבל בכל זאת מומלץ לדבר איתם ולעשות תיאום ציפיות, חבל לקחת סיכונים.

טיפים לניקיון פרקט 

טיפים לניקיון פרקט 
מה היה לנו עד כה?