איך מנקים רצפת עץ?

מחפשים חברות ניקיון מקצועיות? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

לבתים רבים יש רצפת עץ, כיוון שפרקט הוא פריט עיצובי שמשדרג את הבית. רצפת העץ יוצרת אווירה כפרית ונעימה והעץ משתלב עם הרהיטים בהרמוניה מושלמת. בנוסף, רצפת העץ לא מתקררת כמו רצפות לכן היא מאוד מתאימה לילדים. מה החיסרון ? הניקיון. מי שאוהב לשטוף את הבית עם המון מים יאלץ לוותר על זה אם יש לו רצפת פרקט, אבל הוא יופתע לגלות פתרונות מדהימים לניקוי הבית. איך מנקים פרקט? איך הניקיון לא יהרוס אותו? באיזה חומרים להשתמש ? כל זאת ועוד בכתבה הבאה..

 

השלבים הבסיסיים

 

שאיבת הרצפה

השתמשו בשואב אבק כדי להסיר את החול, האדמה והאבק שנדבקו לרצפה. חשוב לבחור בתוכנית של שאיבת רצפה או משטח קשה, אם אין לכם שואב עם תוכנית כזו אל תשאבו, כי המברשת תשרוט את רצפת העץ. במקרה כזה ניתן לנסות להשתמש בצינור של השואב מבלי ללחוץ את פיית הצינור על הרצפה. טיפ קטן – אם כבר השקעתם ברצפת עץ, תפנקו את עצמיכם בשואב מתאים – זו השקעה שווה שתשמור על הרצפה שלכם.

טאטאו את הרצפה

אספו עם המטאטא כל לכלוך שנשאר. פעולה זו היא החשובה ביותר כיוון שאם תשאירו לכלוך הוא עלול להיתפס בסמרטוט הלח ולשרוט את הרצפה. השקיעו מאמץ בשביל לשמור על הרצפה שלכם אסתטית. כדאי לעבור מתחת לרהיטים באופן שוטף כי האבק שמצטבר יכול להידבק לרצפת העץ ולהרוס אותה.

עברו על הרצפה עם סמרטוט לח

הרטיבו את הסמרטוט במעט מים – זה הסוד לשמירה על הפרקט שלכם. עץ ומים לא הולכים טוב יחד לכן עיברו בעדינות על הרצפה ותוודאו שלא נשאר שום שלולית. כמו כן, עדיף להימנע משימוש בתכשירי ניקוי לרצפת עץ ולהשתמש רק במים. כדאי להשתמש בתכשירים רק במקרים של לכלוך מסיבי שלא יורד  עם מים.

 

יבשו את הרצפה

יש לייבש את הרצפה ביסודיות ובאופן מידי כדי למנוע מהמים להרוס את הפרקט – את הגימור שלו ואת הברק שלו. מומלץ להשתמש בסמרטוט ספוגי, רך ונקי שלא ישרוט את העץ. הגנו על הפרקט במקומות הנכונים במקומות בהם מצטבר הרבה לכלוך או שדורכים בהם יותר ניתן להניח שטיח אופנתי על הפרקט ולקמור עליו. מבין המקומות האלה ניתן למנות את המטבח, הכניסה, היציאה מהשירותים ועוד.

 

האם אפשר לשפוך מים ?

אם הצטבר לכלוך רב שלא יורד עם סמרטוט כדאי לפנות ליצרן ולשאול אותו עם הפרקט מתאים לפעולה זו. אם אכן הוא מתאים נסו לצמצם את הפעולה למקום המדויק ולא להפריז בשימוש המים, כי כמו שאמרנו – הם לא מסתדרים יחד .

 

ככה תישמרו על הרצפה שלכם לשנים רבות

פרקט עץ יכול להישמר במשך שנים רבות אם רק מטפלים בו כראוי. חוץ מתכשירי הניקיון יש תכשירים שנועדו לשמור על עמידות הרצפה ועל היופי הטבעי שלה. כדאי למרוח את הרצפה בתכשירים אלה לעיתים רחוקות ובמקומות בהם העץ מתחיל להתיישן. בנוסף, היתרון המובהק של הפרקט הוא שאם יש סדקים בחלק אחד, החלפת הלוחות הפגועים איננה מסובכת ולא דורשת החלפה מלאה של הרצפה.

יתר על כן, ניתן לצבוע את הרצפה פעם בכמה שנים וליהנות מתחושת התחדשות מרעננת. הצביעה יכולה לשמור על העץ אם היא נעשית לעיתים רחוקות ובצורה מקצועית.

 

תכשירי ניקוי

יש מגוון חומרי ניקוי מיוחדים לרצפת עץ. יד להשתמש בהם רק בעת הצורך ולא בכל פעם שמנקים את הרצפה. היזהרו משימוש בחומרים חזקים מדי, אלה יכולים להרוס את הפרקט. אם הפרקט שלכם מתלכלך מאוד לעיתים קרובות, פנו ליצרן ותשאלו אותו האם שימוש בחומר חזק מתאים לרצפה שרכשתם. חשוב לציין – חומרי ניקוי עלולים להכיל חומרים לא בריאים, אם מדובר ברצפה עליה ילדים הולכים או תינוקות זוחלים – השתמשו בחומרים טבעיים שלא מסכנים ילדים קטנים.

 

שמירה על הניקיון בבית

המלצה חשובה נוספת בשביל לשמור על רצפת העץ היא שמירה על ניקיון הבית. אם אוכל נופל לרצפה, הילדים מכניסים בוץ, מים נשפכים ועוד – כנראה הרצפה שלכם לא תישמר. הלכלוך פוגע בעץ, נדבק אליו ומרטיב אותו. כמו כן, לכלוך רב גורר שימוש בחומרי ניקיון אגרסיביים יותר, ואלה גם פוגעים בעץ. אם אתם לא מקפידים על ניקיון באופן חריג כדאי לכם לשים מרצפות רגילות על הרצפה, אחרת תוציאו כסף לשווא ותתאכזבו.

 

טיפים לתחזוקה

אם יש לכם רצפת עץ תקנו רהיטים עם רגליים עדינות או גלגלים. רגלי מתכת, גרירת רהיטים על הרצפה ורהיטים מאוד כבדים יפגעו ברצפה שלכם. כמו כן – אור שמש רב מדי ייפגע בפרקט לאורך זמן – כדאי לשים רצפה רגילה במקום בו נהוג לפתוח חלון לעיתים קרובות. בנוסף, אם יש לכם שריטות ברצפה ניתן למלא אותם עם משחות מתאימות, למשל משחת וואקס ייעודית.

 

מה אסור לעשות עם רצפת עץ ?

בשום פנים ואופן אל תשתמשו באקונומיקה, כלור או תכשיר אגרסיבי אחר. תכשירים אלה יעילים בצורה יוצאת דופן, אבל הם הרסניים לעץ. אם אתם חולי ניקיון ולא תוותרו על קטיפת רצפה עם אקונומיקה – כנראה פרקט לא מתאים לכם.

 

לסיום

רצפת עץ יוצרת תחושה ביתית, אופנתית ונינוחה. ניתן לשמור עליה לאורך שנים רבות אם פועלים בהתאם – צובעים לפעמים, משייפים לפעמים, מניחים עליה רהיטים מתאימים ועוד. החיסרון היחיד שלה הוא הפגיעות שלה מפני מים וחומרי ניקיון למיניהם – נקו אותה בעדינות, הקפידו על ניקיון הבית, הימנעו מלשפוך עליה מים ומשימוש בחומרי ניקיון לעיתים קרובות. אולי עכשיו זה נראה לכם כמו משימה בלתי אפשרית, אבל מדובר בשינוי הרגלים קל שיהפוך את הבית שלכם לאופנתי ביותר.

איך מנקים רצפת עץ ?
מה היה לנו עד כה?