איך מנקים רצפת גרניט פורצלן בלי לפגוע בברק?

מחפשים חברות ניקיון מקצועיות? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

רצפות הבתים כיום עשויות מחומרים שונים ומגוונים. כל חומר דורש התייחסות שונה ואופן תחזוקה אחר. בחלק גדול של הבתים החדשים הרצפה מכוסה באריחי גרניט פורצלן איכותיים, יפים ומבריקים. אז כדי שתוכלו לשמור על הרצפה שלכם מבריקה ונקייה, אספנו עבורכם 7 עצות לניקיון והברקה של גרניט פורצלן.

 

מהו בכלל גרניט פורצלן?

אריחי גרניט פורצלן הם אריחים מבריקים שעשויים מחרסינה ומעניקים לבית מראה יוקרתי ונקי. בזכות תהליך ייצור מיוחד, האריחים ידועים בעמידות מפתיעה לתנאי שחיקה קשים ביותר. למרות הקשיחות והחוזק של חומר זה, לכלוך וכתמים בולטים עליו במיוחד.

לרוב בתהליך הייצור והיבוא של האריחים, מורחים עליו שכבת ווקס שתגן עליו בתהליך ההובלה והשילוח הימי. שכבה זו נשארת על האריח ומעניקה לו מראה מלוכלך עם כתמים לבנים דהויים. שכבת השומן יכולה להצטבר על האריחים האלו גם מהאקלים שקיים בבית והיא גורמת ללכלוך רב להדבק לאריחים.

לא כל חומר יכול להסיר את השומן ושימוש בחומרים מסוימים יכול להזיק לאריחים. לכן חשוב להקפיד על כללים שונים כדי לשמור על האריחים מבריקים ויפים.

 

אז איך נשמור עליו?

עצה ראשונה – לא לשפוך כמויות של מים

את אריחי הגרניט פורצלן כדאי לנקות בשיטה המסורתית בה מטאטאים ולאחר מכן מעבירים סמרטוט לח (מומלץ להשתמש בסמרטוט מיקרופייבר). ניקיון עדין כזה יקטין את הסיכון לבלאי בגרניט פורצלן.

 

עצה שניה – לבחור את החומר הנכון לניקיון

מומלץ להשתמש בחומר לניקוי ריצוף גרניט פורצלן. ניקוי עצמי של הריצוף עם החומר המתאים יכול לחסוך לכם החלפה של הריצוף במסגרת שיפוץ! הדבר הראשון שחשוב לשים לב אליו בבחירת החומר הוא הימנעות מחומרים כימיים חזקים, כמו למשל אקונומיקה.

צעד זה דורש התייחסות מיוחדת שכן אנחנו רגילים לטפל בכתמי שומן באמצעות חומרים כימיים חזקים. אריחי גרניט פורצלן צוברים בהתחלה כתמים שומניים רבים וחשוב שנזכור שזו לא הדרך לטפל בהם.

במידה וכן נשתמש באקונומיקה יכול להיווצר נזק בלתי הפיך לאריח בכך שהיא תגרום לשריפה של השכבה העליונה שמגינה עליו. בהתחלה זה ייראה נקי אך בפועל הלכלוך ייספג יותר והחוזק של האריח ייפגע. שימוש בחומצת מלח עשוי לגרום גם לנזק דומה.

שנית, חשוב להקפיד כי חומר הניקוי לא מכיל ווקס, שכן הוא יפגע בברק הטבעי של הגרניט. החום הגבוה בתהליך הייצור של אריחים אלו גורם לצפיפות חומר גדולה מאוד לרצפה ולכן היא לא סופגת לתוכה פולימרים כמו ווקס.

אם קרה ובכל זאת השתמשתם בחומר שכולל ווקס, זה עשוי לגרום להיווצרות שכבת שומן על הקרמיקה. הדרך הטובה ביותר להסיר אותה היא באמצעות תמיסה המורכבת משתי כוסות מים חמים ומאבקת כביסה.

הצעד הפשוט ביותר יהיה לבחור בחומרים שייעודיים לניקוי גרניט פורצלן. בכל מקרה כדאי לבדוק את החומר על שטח קטן או אריח בודד. אם התוצאות טובות בעינינו אפשר לחזור על הפעולה ביתר האריחים.

 

עצה שלישית – הסרת כתמים ללא אקונומיקה

למרות שהורגלנו להסיר כתמים קשים בעזרת אקונומיקה, במקרה של גרניט פורצלן כדאי לנסות להסיר תחילה על ידי טיפול נקודתי בסבון כלים או בנוזל לשטיפת רצפות לא מדולל. שופכים אותן על המקום המיועד ומשפשפים נקודתית בעזרת מטלית. במידה והטיפול לא מסייע ייתכן והכתם חלחל לעומק האריח – מצב שדורש התייעצות עם מומחה.

 

עצה רביעית – תחזוקה כל שנתיים עד 5 שנים

למרות העמידות של אריחי גרניט פורצלן, מומלץ לעשות להם כל שנתיים עד 5 שנים טיפול מקצועי על מנת להשיב להם את הברק וללטש את השריטות. הטיפול כולל בין היתר ציפוי בחומר שנקרא סילר.

סילר הוא חומר מיוחד שמונע ספיגה לא רצויה של לכלוך ושומנים אל האריחים. גם כאן חשוב לוודא שמשתמשים בסילר מיוחד לגרניט פורצלן, שלא כולל בתוכו ווקס.

בנוסף, ניתן לחדש את הרובה כל כמה שנים וכך לשמור על המראה הנקי. שימוש בחברת נקיון מקצועית לטובת תחזוקה זו תחסוך אנרגיה ושעות של התעסקות. חברות הנקיון לרוב יבצעו שטיפה של האריחים, פוליש באמצעות מכונת פוליש המותאמת לגרניט פורצלן וביצוע של עבודות ליטוש ומריחת סילר.

 

עצה חמישית– תבדקו מה הסוג של האריחים שלכם

כיום יש סוגים שונים של אריחי גרניט פורצלן, שלכל אחד מהם מאפיינים שונים שמשפיעים על פעולת הניקיון של האריחים.  אריחי הגרניט המלוטשים נחשבים ליוקרתיים ביותר. הם עמידים יותר בפני שחיקה, אך זאת בזכות מריחת סילר לאחר התקנתם. על פעולת המריחה צריך לחזור אחת ל- 5 עד 7 שנים בסוג אריחים זה.

אריחי הגרניט המזוגגים הם אריחים שמכוסים בשכבת זכוכית דקה שמגנה עליהם מפני ספיחת כתמים. באריחים אלו מצטברת שכבת שומן לאורך זמן שעלולה להבליט את סימני הלכלוך הנוקשים. על מנת לטפל בהן כדאי להשתמש בסבון לשטיפת אבן. היתרון המשמעותי שלהם הוא העובדה שאין צורך לתחזק אותם באופן מיוחד.

אריח גרניט מסוג פול בודי הוא האריח שמותקן בעיקר במבני ציבור והטיפול בו דומה בגרניט המלוטש.

 

עצה שישית – להקפיד לנקות לאחר שיפוץ

פעמים רבות לאחר שיפוץ נשארים על האריחים שאריות של רובה, בטון וכדומה שחשוב לנקותם בצורה יסודית. לעיתים כדאי להיעזר במקרה זה בשני חומרים: חומר לניקוי שאריות שומן וחומר לניקיון שאריות חומרי בניה.

יש לפזר את החומר המדולל על הרצפה ולהמתין מספר דקות. לאחר ההמתנה חשוב לקרצף את הרצפה ולשטוף אותה במים. אסור בהחלט להשתמש בעזרים גסים להסרת הצבע והלכלוך אלא בבדים עדינים ובמידת הצורך להיעזר בגירוד שפכטל עדין.

 

עצה שביעית – תגובה מהירה

ריצוף נוטה לספוח כתמים ולכן ככל שיעבור הזמן כך יהיה יותר קשה לנקותם.

איך מנקים רצפת גרניט פורצלן בלי לפגוע בברק?

איך מנקים רצפת גרניט פורצלן בלי לפגוע בברק?
מה היה לנו עד כה?