טיפים לניקוי שטיחים

מחפשים ניקוי שטיחים? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מכירים את זה שקמתם בבוקר, הסתכלתם מסביב והבנתם שהיום זה היום – עושים ניקיון יסודי? רצפה, חלונות, אבק, חדר אמבטיה ושטיח. כן, שטיח, ההוא שקניתם שלושה חודשים לפני, אחד שבגדול, עוד אין עליו שום כתם נראה לעין. למה, אתם שואלים? כאן נביא לכם את כל הסיבות לא להתעלם מניקוי השטיח, נפרט את תדירות הניקוי ואת השיטות השונות להוצאת כתמים.

 

התדירות של ניקוי השטיח

את השטיח יש לנקות לפחות פעם בשבוע ואם אתם בעלים שמחים של חיות מחמד או הורים מאושרים לילדים קטנים – התדירות הזאת אף תעלה.

 

הסיבות לאותה התדירות

השטיח, בשל המבנה הסבוך של הסיבים מהם הוא מורכב, נוטה לצבור כמויות אבק שאף משטח אחר לא חלם עליהן. בנוסף, הרבה פעמים, אנחנו לא נבחין בכתמים כאלה או אחרים, בעיקר אם צבעו של השטיח כהה ונצליח לפספס גם פירורי אוכל שהצטברו עליו.

כל זה, במקרה הטוב, יגרום לשטיח שלנו לפתח עובש ובמקרה הפחות טוב, הוא ימשוך אליו שלל חרקים ומזיקים אחרים, שיכולים להיות מסוכנים גם לפני האדם. וזה, עוד לפני שאמרנו מילה או שתיים על התקפי האסטמה האפשריים הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים.עכשיו השתכנעתם? השלב הבא, זה להבין איזה סוג שטיח יש לנו.

 

סוגי השטיחים

האם מדובר בשטיח שקנינו בפוקס הום או אחד שהבאנו מהטיול המדהים ההוא לסין, כשעוד לא הייתה קורונה בעולם? שטיח של מטר על מטר או שטיח מקיר לקיר? אחד שעשוי כולו מחומר סינטטי או אחד שנרקם בעבודת יד, ממשי מיוחד שמקורו בזן מיוחד של פרפרים שחי בהרי ההימליה?

ולמה זה חשוב לנו? – כי בואו נודה בזה, זה מה שייקבע האם ננסה לנקות אותו לבד או שנעדיף לפנות לעזרה מקצועית. אם מדובר בשטיח יקר ערך, מכל בחינה – סנטימנטלית או כספית, העצה הכי טוב שיכולה להיות זה לפנות לייעוץ מקצועי. אחרי שעברנו גם את השלב הזה, נגיע לעיקר – כיצד מנקים.

 

ניקוי השטיחים – שלב אחר שלב

 

שלב ראשון – הניעור

אם אתם גרים בבית עם גינה או שהשטיח לא כבד מדי ויש לכם אופציה לנער אותו ליד מתחם איסוף הזבל ליד מקום מגוריכם – עשו זאת. בצורה כזו נצליח לנער ממנו כמות נכבדה של חול ופרווה של חיות מחמד מבלי שכל מה שניערנו, ישקע מיד חזרה.

 

שלב שני – השאיבה

זה הזמן להצדיק את הרכישה של דייסון החדשני ביותר, עם כל המברשות הנלוות אליו ובעל עוצמות שאיבה רבות. נבחר בעוצמת שאיבה נמוכה – מאוד חשוב לא לבחור באחת הגבוהה ביותר, שלא נתלוש בטעות את הסיבים של השטיח. נבחר במברשת המתאימה לאריג ואם אין ברשותנו אחת כזו, נבחר ברגילה ונעבור בעדינות על השטיח.

הערה חשובה – גם את הצד ההפוך של השטיח לא מזניחים ועוברים עליו עם שואב אבק.

 

שלב שלישי – חומרים ייעודיים

אם החלטתם שהשטיח לא מספיק נקי ואתם ממש רוצים להעמיק את הניקיון, ניתן לקנות ברשתות שיווק חומרים מיוחדים לניקוי השטיחים כמו שמפו מיוחד ולהיצמד להוראות היצרן. חשוב לציין, שתמיד כדאי לבדוק פעולה של חומר כזה או אחר, באחת הפינות הנסתרות של השטיח.

הכל טוב ויפה אבל מה עושים אם בכל זאת הבחנו בכתמים על השטיח החדש שלנו?

 

טיפול בכתמים שנוצרו על השטיח

הזמן הוא פקטור מאוד חשוב בטיפול בכתמים, אם הבחנתם בכתם בזמן אמת, טפלו בו מיד ותמנעו את התקעבותו.

 

הדברים שניתן לעשות

 

  1. השיטה הפשוטה – בעזרת מטלית נקייה, בתנועות טפיחה קלות, נשתדל להספיג כמה שיותר ממה שנשפך על השטיח.
  2. השיטה המתוחכמת – אם יש ברשותכם סודה לשתייה, אתם ברי מזל, מדובר בחומר פלא שגם סופח וגם מונע ריחות עתידיים.

 

פיזרו כמות נדיבה של הסודה על הכתם, תנו לה כרבע שעה של פעולה ואז אספו את השאריות של הסודה בעזרת שואב האבק. אבקת הסודה לשתייה, טובה כמעט לכל סוגי הכתמים האפשריים. ובכל זאת, הנה מספר שיטות נוספות לסוגי הכתמים השונים:

 

כתמי שמן

 

כתם טרי

פיזרו עליו מיד כמות נכבדה של מלח, המתינו, ככל שתמתינו יותר ככה ייספג יותר ולבסוף אספו את המלח בעזרת שואב אבק.

 

כתם ישן

ערבבו חומץ, נוזל כלים ומים פושרים ושפשפו את אזור הכתם בעדינות רבה ככל הניתן, הניחו לחומרים לפעול כרבע שעה ואז, בעזרת מטלית לחה שטפו את האזור והמתינו לייבוש מלא של השטיח.

חשוב להדגיש – חייב לתת לשטיח להתייבש באופן מוחלט לפני ש "מחזירים אותו לשימוש". במידה ולא, עלול להתפתח במקום עובש וחיידקים.

 

כתמי משקאות כמו קפה או יין

לא הייתם מספיק ערניים בבוקר ושפכתם את הקפה שהיה אמור לגרום לכם להתעורר – הנה מה שתעשו: תערבבו כפית של חומץ לליטר מים חמים, תספיג בעדינות בעזרת מטלית נקייה לתוך השטיח, המתינו מעט ובעזרת מטלית לחה ונקייה נקו את האזור.

 

כתמי שתן

כבר אמרנו שאם אתם בעלים שמחים של חיות מחמד או הורים מאושרים לילדים קטנים, ככל הנראה יש לכם מגוון גדול יותר של כתמים להתמודד איתם. מה עושים במקרה של כתם שתן? כתם שזה עתה נוצר – רצים לקחת סודה לשתייה, שכזכור גם תספוג וגם תמנע את הריח.

כתם שהספיק להתיישן – תסחטו מיץ לימון (רצוי להשתמש ביותר מלימון אחד), ערבבו אותו עם מלח ומים, בעזרת ספוג שפשפו בעדינות את אזור הכתם, המתינו, תסחטו את האזור או תשטפו בעדינות עם מטליות לחה ונקייה והניחו להתייבש.

 

סיכום

תזכרו, במידה ואתם לא בטוחים מה מקור הכתם או באם מדובר בשטח מוכתם שהוא נרחב ובכל מקרה שבו יש ערך גבוה לאותו השטיח – כדאי ומומלץ לפנות למומחים להתייעצות.

טיפים לניקוי שטיחים

טיפים לניקוי שטיחים
מה היה לנו עד כה?