אילו הסמכות צריך אינסטלטור?

 

כולנו מכירים את הרגע הזה, אנו מבינים שיש לנו בעיה במערכת המים או הניקוז בדירה, וניגשים לחפש מספר של אינסטלטור כדי שיבוא לתקן לנו את הבעיה. אבל האם שאלתם את עצמכם אי פעם מהי ההכשרה המקצועית של אותו אינסטלטור שמגיע אליכם כדי לפתוח את הסתימה או לתקן את הצנרת? האם ביקשתם ממנו פעם לראות תעודה או אישור כלשהו? מכיוון שהנושא הזה לא ממש נמצא במודעות שלנו, החלטנו לעשות בו סדר. הכנו כאן עבורכם סקירה קצרה על הכשרות והסמכות מקצועיות בתחום האינסטלציה. קדימה, בואו נתחיל.

 

האם אינסטלטור צריך לעבור הסמכה מקצועית?

קודם כל חשוב לדעת, שעל פי חוק אין שום צורך לעבור הכשרה כלשהי כדי לעבוד כאינסטלטור. כך למשל, אם אתם מחפשים אינסטלטור בחולון, יכול מאוד להיות שמי שיגיע אליכם הוא אדם שלא למד את המקצוע בשום מקום, חוץ מאשר בעבודה בפועל. כל אחד, גם אתם, יכול להחליט מחר בבוקר שהוא אינסטלטור ולהתחיל לעבוד בתחום.

זו אחת הסיבות העיקריות לכך שיש בתחום האינסטלציה לא מעט חובבנים ושרלטנים שיודעים לקחת את הכסף שלנו טוב מאוד, אבל פחות טובים בלפתור את הבעיות ולתקן את התקלות.

אינסטלטור בחולון

מהן ההכשרות שיש בתחום האינסטלציה?

למרות המצב החוקי, רוב האנשים מבינים את ההבדל העצום שיש בין בחור שמציג את עצמו כאינסטלטור, לאדם שלמד את התחום באופן מקצועי, ובאמת מבין מה הוא עושה ואיך הוא יכול לפתור את הבעיה.

מסיבה זו יש כיום תעודת אינסטלטור שמוכרת על ידי משרד העבודה. את התעודה מקבל רק מי שעבר קורס מוכר שכולל את כל המידע והתוכן הרלוונטיים לעולם האינסטלציה, כולל לימוד תיאורטי ומעשי.

 

אז מה לומדים בקורס אינסטלציה?

קודם כל צריך לדעת שכמו בעוד הרבה תחומים, ישנו קורס יסוד בסיסי שממנו אפשר להמשיך להרבה מאוד תחומים והתמחויות. הקורס הבסיסי כולל לימוד של יסודות המקצוע והבנה של מהי צנרת ואיך היא עובדת, כולל טכנולוגיות הבנייה החדשות ביותר שיש, כל זה כמובן לצד תרגול מעשי. הכשרות נוספות כוללות לקיחת דגימות על מנת לזהות זיהומים, תכנון מערכות מים לבניינים שלמים, ועוד.

קורס אינסטלציה

איך נדע שלאינסטלטור שלנו יש תעודה?

אחרי שהבנו את החשיבות של הזמנת אינסטלטור מקצועי עם תעודה, נשאר לנו רק למצוא אחד כזה. הדרך הקלה והפשוטה ביותר היא פשוט לעבוד מול חברות גדולות ואמינות. תוכלו לחפש בגוגל למשל אינסטלטור מוסמך תרמו פרו, ולדעת שאתם מקבלים איש מקצוע מוסמך, כי תרמו פרו עובדים אך ורק עם אינסטלטורים מוסמכים ומקצועיים. אפשרות נוספת היא לדבר מראש עם האינסטלטור שאתם מזמינים, לשאול האם יש לו תעודה, ולבקש ממנו שישלח לכם תמונה שלה.

 

סיכום

אולי זה יותר זול ויותר מפתה להיעזר באינסטלטור לא מקצועי, אבל עדיף לשלם קצת יותר, ולדעת שהבעיה טופלה ושאתם יכולים להיות שקטים.

צריך אינסטלטור

צריך אינסטלטור
מה היה לנו עד כה?