4 דברים שלא ידעתם על ניקוי מזרונים

כאשר אנחנו הולכים לישון, אנחנו רוצים לקבל קצת נחת, שקט, רגיעה, להתנקות מכל היום שעברנו. מזרן מלוכלך לא יתרום לחוויה הזאת בכלל, ואפילו ימנע ממנה להגיע, את המזרנים שלנו אנחנו חייבים ללמוד לנקות כראוי, באופן חוזר ובלי פשרות. הינה כמה דברים שאתם חייבים לדעת על ניקוי מזרנים, שיעשו לכם סדר בכל הבלגן והאפשרויות ויכינו אתכם לדרך הנכונה לדאוג שגם המזרן שלכם ישמר נקי.

 

עניין של היגיינה

לבצע ניקוי מקצועי למזרן שלכם, זה עניין של היגיינה בסיסית, מדובר בחפץ אשר סופג מעל ומעבר לכל מה שאנחנו יכולים לדמיין. המזרן צובר אבק, ואם אין לכם מזרן לדחיית אבק, הכמויות שיצבור עלולות לפגוע לכם בנשימה, בשינה ולגרום לתגובות אלרגיות. באופן כללי מומלץ לנקות את המזרן פעם בשבוע או שבועיים, במקרה הצורך תוכלו לחפש ניקוי מזרונים בתל אביב או בכל מקום שתצטרכו, ולקבל את השירות המקצועי שהמזרן שלכם צריך.

 

מה לא לעשות

שימו לב, מלבד הדאגה לניקיון, ולדעת מה כן עושים בשביל לנקות את המזרן שלכם, חשוב גם לדעת מה לא לעשות. כדאי קודם כל להימנע מחומרי ניקוי חזקים כמו אקונומיקה, מכיוון שיהיה קשה להסיר את החומר לאחר מכן באופן מוחלט ושאיפת האדים מסוכנת לבריאות. בנוסף, רטיבות זו בעיה, להרטיב את המזרן עלול להוביל לעובד, פטריות, בטריות ואפילו לריקבון, אז מומלץ להימנע מזה ככל הניתן.

 

הסרת כתמים וניקיון כללי

אם אתם צריכים להסיר כתמים מהמזרן שלכם, יש כמה דברים שתוכלו לעשות.

  • מצעים – קודם כל תסירו את המצעים, תכבסו אותם על פי הוראות היצרן בטמפרטורה שתסייע להשמיד את האבק.
  • כתם חדש – אם נוצר כתם חדש על המזרן, שימו מטלית לחה, בלי חומרים נוספים נוזליים לניקוי.
  • שאיבת אבק – תדאגו לשאוב את המזרן עם שואב אבק באופן יסודי ולאורך כל המזרן, מומלץ משני הצדדים.
  • אוורור – לאחר השאיבה, תנו למזרן להתאוורר בחדר, אל תציבו אותו בשמש אם אפשרי, לאחר כמה שעות תוכלו להחזירו למקום ולשים את המצעים נקיים.

 

שמירה על המזרן שלכם

בכדי למנוע הצטברות של אבק והיווצרות של כתמים מראש, תוכלו להכניס לכם לשגרה ניקיון בסיסי חוזר ואוורור חוזר. בנוסף, תוכלו להיעזר בכיסוי ניילון דוחה נוזלים להגנה במקרה הצורך, או שכבת נוחות לכיסוי במקרה של לכלוך ומניעת הצטברות והתפשטות. ולבסוף, תוכלו לעודד שמירה על ניקיון המזרן על ידי סיבוב או הפיכה דל המזרן מדי פעם, אם זה אפשרי עם סוג המזרן שיש לכם.

 

לסיכום

יש חשיבות עצומה לכך שהמזרן שלכם יהיה נקי, גם כמובן עבור הבריאות שלכם, וגם עבור התחושה הכללית. כל עוד תדאגו לשים לב, להיות ערניים, לנקות באופן חוזר ולדאוג לניקיון מקצועי בעת הצורך, המזרן שלכם יוכל להישמר לאורך זמן רב בלי בעיה.

חדר שינה

 

מיטה זוגית
מה היה לנו עד כה?