הבית עובר שיפוץ? כך תשמרו על מינימום בלאגן

מזעור הבלגן בכל אתר בנייה מצריך תכנון וביצוע נכונים. הבית שלכם הוא למעשה אתר בנייה, גם אם הוא לא גדול כמו אתר הבנייה הקלאסי שאנחנו חושבים עליו. אם הבית שלכם עובר שיפוץ, אתם בוודאי רוצים למזער את הבלאגן שככל האפשר. לכן ריכזנו עבורכם כמה צעדים שהקבלן שלכם יכול לבצע כדי לשמור על מינימום בלאגן במהלך השיפוץ.

 

תכנון נכון הוא תמיד פתרון

הדרך הטובה ביותר לשמירה על מינימום בלאגן היא לתכנן את תהליך פינוי הפסולת מראש. על שלכם הקבלן לתכנן מראש ולקבוע את השיטה הטובה ביותר לפינוי פסולת בניין (וגם פסולת רגילה) מהאתר. לצורך כך הקבלן יצטרך למצוא שירותי השכרת מכולה לפינוי פסולת, ואם הוא לא מפנה את פסולת הבניין בעצמו אז גם חברת פינוי פסולת.

השכרת מכולה לפינוי פסולת

מי שממיין לא מתבלגן

מיון הפסולת הוא קריטי לשמירה על מינימום בלאגן באתר הבנייה. על הקבלן למיין את הפסולת לפריטים הניתנים למחזור ופריטים שלא ניתנים למחזור כדי להפחית את כמות הפסולת שמגיעה למזבלה. זה גם יעזור להפחית את כמות פינוי הפסולת הדרושה באתר.

 

בלאגן בירוקרטי – מעיק לא פחות

בחוק במדינת ישראל מחייב להשתמש בברזנט או מחסום כדי למנוע שחרור של אבק לאוויר בעת בנייה. ניתן להציב ברזנט או מחסום סביב אזור הפסולת, וחייבים לכסות את מכולת הפסולת כדי להכיל כל האבק שעלול להתפזר במהלך הפינוי. בנוסף למניעת דוחות מיותרים, זה גם יעזור לשמור על ניקיון האתר ולמנוע התפשטות פסולת לאזורים אחרים.

 

ניקיון שגרתי

כדי לשמור על הבית מסודר ככל הניתן במהלך שיפוץ, כדאי לתזמן ניקיון באופן שוטף. על הקבלן לתזמן ניקיון שוטף באתר כדי להסיר כל פסולת המצטברת במהלך הבנייה. זה יעזור לשמור על המקום מסודר ולהפחית את כמות הפסולת שיש לפנות בתום הפרויקט. הניקוי השגרתי לא חייב לקרות פעם בשעתיים, אפשר גם בסוף כל יום, או בסוף כל שבוע לכל המאוחר.

השכרת מכולה לפינוי פסולת

סדר ומיחזור – זה בא ביחד

זה לא בהכרח נשמע קשור, אבל עידוד מיחזור יכול לעזור לכם לצמצם את הבלאגן במהלך השיפוץ. על הקבלן שלכם לעודד עובדים וקבלני משנה למחזר חומרים כגון קרטון, נייר ופלסטיק. בפחים המיועדים לכך. זה יקטין את כמות הפסולת שנוצרת ויעזור למזער את הבלגן באתר הבנייה עצמו.

בכלל, "חינוך" העובדים הוא לא משהו שהרבה קבלנים עושים – אבל מאוד חשוב לבנייה ותפקוד נכון באתר הבנייה. הקבלן שלכם צריך לחנך את העובדים וקבלני המשנה על נוהלי ניהול פסולת נאותים, כגון פינוי נכון של חומרים ושמירה על ניקיון האתר.

 

סיכום

לסיכום, על ידי ביצוע אפילו שלושה צעדים בלבד מתוך כל הצעדים שהזכרנו – הקבלן שלכם יכול למזער את הבלגן באתר הבנייה ולעזור להבטיח סביבת עבודה בטוחה ונקייה. בחרו אך ורק בקבלן שמתחייב לעבוד בצורה מסודרת.

השכרת מכולה לפינוי פסולת

השכרת מכולה לפינוי פסולת
מה היה לנו עד כה?