מה התנאים לחידוש רישיון הנהיגה לאחר שלילה

נהג שרישיונו נשלל, לא יוכל לנהוג לפרק זמן מסוים. אומנם שלילת הרישיון יכולה להקשות מאוד על הנהג לאורך זמן, אך לאחר חלוף תקופת השלילה, הנהג יוכל לחזור לנהוג. חשוב לעמוד בתנאים השונים שקובעת המדינה, על מנת שנהג שנשלל רישיונו יוכל לחזור לנהוג. מה הם אותם תנאים? המשיכו לקרוא.

 

שלילת רישיון נהיגה

רישיון נהיגה של כל אדם ניתן לשלילה על ידי מספר גופים לפי החוק. השלילה לא יכולה להתבצע סתם כך. שלילת הרישיון תתרחש רק במקרים חריגים וחמורים, המתקשרים לעבירות התעבורה השונות. למשל, נהג שצבר 36 נקודות עקב הצטברות עבירות תנועה, רישיונו יישלל לתקופה של שלושה חודשים. ניתן לברר על שיטת הנקודות עם עו"ד תעבורה יערית אוליאל.

גם למשטרה יש סמכות לשלול רישיונות לנהגים. קצין משטרה רשאי לשלול לנהג את רישיונו למשך תקופה של 30 ימים, במידה והנהג ביצע עבירת תעבורה חמורה. בית המשפט הוא הגוף האחרון שבסמכותו לשלול רישיון לנהגים. בית המשפט יכול לקבוע שלילת רישיון כענישה למי שהואשם בעבירות תעבורה חמורות, או כחלק מענישה במהלך הסדר טיעון.

 

אי חובת ביצוע מבחנים

על מנת לקבל את הרישיון בחזרה בתום תקופת השלילה, יש לעמוד בתנאים מסוימים. התנאי הראשון שיש לעמוד בו, הוא להימצא במצב בו הנהג אינו מחויב לבצע מבחנים או בדיקות שונות. בין המבחנים והבדיקות, ניתן למנות מבחן נהיגה מעשי, מבחן נהיגה עיוני ובדיקות רפואיות שונות.

לדוגמא, נהג שצבר בפעם השנייה 36 נקודות בגין עבירות תנועה שונות, או שצבר בפעם הראשונה 72 נקודות, רישיונו יישלל לתקופה של תשעה חודשים. לאחר תשעת החודשים, הנהג יוכל לקבל את רישיונו בחזרה, רק אם ביצע מבחן נהיגה עיוני מחדש, מבחן נהיגה מעשי מחדש ורק אם עבר בדיקות רפואיות רלוונטיות.

 

הפקדת הרישיון

כדי לא לפגוע בתהליך קבלת הרישיון בחזרה לאחר סיום תקופת השלילה, חשוב להקפיד על הפקדה של הרישיון. אדם שרישיונו נשלל על ידי קצין משטרה יצטרך להפקיד את רישיונו בתחנת המשטרה הקרובה לביתו.

מי שהרישיון שלו נשלל עקב החלטת בית המשפט, או על ידי משרד הרישוי עקב צבירת נקודות, יצטרך להפקיד את הרישיון שלו במשרד הרישוי. תקופת השלילה תתחיל להיספר מרגע ההפקדה, כך שאי הפקדת הרישיון תציב אתכם למעשה בשלילה, גם אם חלף זמן.

 

וודאו שאין לכם מניעה אחרת

חשוב לוודא לפני שתמה תקופת השלילה שלכם שאתם לא מצויים תחת מניעה אחרת, שלא מאפשרת לכם לקבל את הרישיון בחזרה. אם יש לכם פסילה אחרת, או שאתם חייבים בהוצאה לפועל, ייתכן ולא תקבלו את הרישיון בחזרה.

 

שימו לב לתוקף הרישיון

לפני שאתם מפקידים את הרישיון שלכם, שימו לב לתוקף של הרישיון. במידה ותמה תקופת השלילה שלכם, אך הרישיון שלכם אינו תקף, לא תוכלו לעלות על הכביש מחדש עד שתחדשו את התוקף שלו.

רשיון נהיגה

עו"ד תעבורה
מה היה לנו עד כה?