מה הדרך הנכונה לנקות רכב חדש שרק קניתם

קניתם רכב חדש? אתם רוצים לנקות אותו כדי שיראה מושלם לשימוש הראשון ולא רק? חוששים מניקיון מאסיבי שייפגע בצבע ובברק החדשים? חשוב לדעת איך לנקות את הרכב בצורה נכונה ועדינה כדי לא לפגוע בשלמות של הרכב היפה, הנוצץ, החדש והמושלם. איך תעשו זאת? כאן תקבלו את המידע הנדרש.

 

ניקוי נכון לרכב חדש – שטיפה ידנית

רכשתם רכב חדש באמצעות קפיטל מוטורס מימון לרכב חדש? חשוב לשטוף את חלקי הרכב באופן סדיר כדי לנקותו מאבק ופסולת שהצטברו עליו בתהליך הייצור וההובלה. שטיפה ידנית עדיפה כי היא יותר יסודית משטיפה במכונה וכן הייבוש יותר יסודי ומונע חלודה במקומות חסרי גישה למכונה. וכן היא עדינה יותר ופחות פוגעת ברכב החדש.

לעיתים המכונה מלוכלכת מבוץ ואבק ועלולה לשרוט את הרכב החדש. לביצוע שטיפה נכון ישנם שלושה חלקים

 

 שלב ראשון – שטיפה נכונה

יש לרחוץ את הרכב במקום מוצל כדי שהוא לא יהיה חשוף לקרינת שמש חזקה במהלך השטיפה, וכן כדי לא לגרום נזק לצבע. השטיפה מתבצעת עם המון מים, רצוי להשתמש בסבון אך ורק ללכלוך העיקש. מומלץ להתחיל לשטוף מהגג כלפי מטה וכך הלכלוך נשטף למטה.

אין להשתמש בסבונים שאינם מיועדים לרכב כי הם עלולים להכיל מלחים וחומרים העלולים להזיק לצבע הרכב (אקונומיקה, סבון כלים, סבון ידיים נוזל רצפות ועוד). ניתן להוסיף למי השטיפה ציפוי ווקס או להשתמש בשמפו המכיל ווקס. אך מכיוון שכמות הווקס הנשארת על הצבע היא מזערית הדבר אינו במקום ביצוע ווקס כ-4 פעמים בשנה.

 

 שלב שני – ספוג

לאחר השטיפה יש להשתמש בספוג גדול שאינו שורט את הצבע. לטבול אותו במי השטיפה ולהתחיל לשפשף בעדינות מכיוון מעלה כלפי מטה. יש לנקות את הג'נטים/חישוקים במי שטיפה ולשפשף בספוג/מברשת ומטלית נקיים כדי לא לפגוע בצבע עם אבק הרפידות.

 

 שלב שלישי – שטיפה וייבוש

לבסוף יש לשטוף את הרכב במים, ולייבש אותו עם ג'ילדה איכותית או סמרטוט מיקרופייבר. לאחר הייבוש יש לפתוח את הדלתות הרכב, מכסה המנוע ותא המטען ולייבש היטב כדי למנוע התפתחות חלודה.

 

ניקוי חלקים נוספים ברכב

חלקי פלסטיק וגומיות – יש לנקות ומומלץ למרוח עליהם חומר הגנה מותאם או מוצרי טיפוח מקוריים שאינם מכילים ממיסים העלולים לפגוע בפלסטיקה. חגורות בטיחות – יש לנקות מאבק כדי שתוכלנה להתגלגל ולהינעל כראוי בעת הצורך, מומלץ לנקות עם מים בלבד ולייבש.

 

 לסיכום

ניקוי רכב חדש הינה משימה אחראית כי מטרתו היא להחזיר לרכב את הברק החדש שלו שהתלכלך במהלך הייצור וההובלה. השטיפה הידנית מומלצת כי היא עדינה יותר ופחות פוגעת ברכב. השטיפה מורכבת משלושה חלקים: שטיפה, שפשוף בספוג ושטיפה וייבוש. בנוסף יש לנקות חלקים נוספים ברכב כמו חלקי הפלסטיק וחגורות הבטיחות כדי שתיהנו מרכב מושלם, נקי, חדש ונוצץ.

רכב, ניקיון

רכב, ניקיון
מה היה לנו עד כה?