מה לבדוק כשקונים שואב אבק

ניקיון הבית היא פעולה יום יומית שלא ניתן לדלג עליה ובשל אילוצים של חוסר זמן, תמיד נבחר בדרך הכי קלה ויעילה שנוכל ולכן נשתמש בשואב. אך עוד לפני כן, צריך להביא בחשבון במעמד רכישת שואב את בחירת שואב האבק המתאים ביותר לצרכים של הבית, האם בבית יש ילדים או 3חיות מחמד? האם בבית יש שטיחים מקיר לקיר? ועוד. לאחר זיהוי הצורך נבחר את השואב המתאים ביותר לנו. 

 

לא כל הנוצץ, זהב

בעולם שואבי האבק יש תחרות מאוד גדולה ולכן לא כל מה שיקר הוא הכי טוב ולא מה שיש לשכן המרוצה שלנו, הוא בהכרח טוב בשבילנו. למעשה ישנם שני סוגים מובילים היום בשוק – שואב אבק אלחוטי ושואב אבק רובוטי כאשר שואבי האבק עם הכבל הארוך הולכים ונעלמים חוץ משואבי האבק הגדולים התעשייתיים כמובן. אם כך לאחר זיהוי הצרכים בביתכם זה הזמן לעשות סקירה קצרה ומקיפה שתיתן  לכם תמונה כללית לפני רכישת השואב:

 

שואב אבק רובוטי

שואב אבק רובוטי – ישנם כמה סוגים מאוד מובילים היום בשואבים הרובוטיים שהם שונים זה מזה מבחינת הגדרות המכשיר ומבחינת התאמתו לבית. רוב רובם משולבים, שואבים ושוטפים. למשל, שואב אבק שיאומי רובוטי שניתן למצוא את הדגם הבסיסי שלו ששואב את הלכלוך בצורה יעילה ביותר וגם שוטף את הרצפות.

יש לו עשרות חיישנים שמתפקדים על מיפוי הבית וסריקה מרחבית של הבית. בנוסף הוא יכול לפעול מרחוק על ידי אפליקציה מתאימה. זמן העבודה משתנה מדגם לדגם אך הזמן המינימלי לעבודה של לאחר זמן טעינה מוגדר, עומד על כשעתיים לערך.

 

שואב אבק אלחוטי

שואב אבק אלחוטי – גם בשואבים מסוג הזה יש סוגים שונים של שואבים מבחינת הגדרות המכשיר. בניגוד לשואב האבק הרובוטי שהוא עצמאי ולא זקוק ליד אנושית, כאן התמונה משתנה, שכן אנחנו צריכים להיות אחראיים על השאיבה, יש לכך כמובן מגוון יתרונות לצד חיסרון התפעול.

בין יתר היתרונות, הוא מתאים לכלל המשטחים, שטיחים, פרקטים, קרמיקה וכ'ו. בדרך כלל שואבים מסוג זה יכולים להישלף כמו שואב אבק שיאומי שיכול להפוך לשואב ידני וחזק במיוחד עם מנגנוני הפעלה חזקים שבין יתר הפעולות שלו, יש לו מנגנון שלא נותן לשיער להצטבר על ידי סכיני חיתוך קטנטנים.

 

לסיכום

לפני שמחליטים איזה שואב אבק לקנות לבית כדאי לעשות סקר שוק שייתן את התמונה הכוללת לאחר שכמובן לקחנו בחשבון האילוצים שקיימים בבית כמו סוג המשטחים, שטיחים ורצפות. והאם מעוניינים בשואב רובוטי או אלחוטי? ואם רובוטי, האם קיימת אופציה של שליטה מרחוק והפעלת השואב על ידי אפליקציה.

כמובן שניקח בחשבון את זמן העבודה של השואב ללא טעינה, הספק עבודה. ניקח בחשבון את התיקונים שעלולים להפתיע אותנו כמו החלפה של חלק מסוים בשל בלאי. וזמן האחריות כמובן.

שואב אבק שיאומי

שואב אבק שיאומי
מה היה לנו עד כה?