מס הכנסה – האם אפשר להיפטר ממנו?

ניתן לקבל פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות שונות. הרבה אנשים לא יודעים שהם זכאים לקבל פטור מלא או חלקי מתשלום המס ולא רק זאת אלא שהם לא דורשים את הכספים המגיעים להם בתום שנת המס בשל מס גבוה ששילמו. כדי לקבל חזרה כספים ששולמו לרשות המיסים יש צורך בהגשת בקשה לקבלת החזר מס. כאן ריכזנו עבורכם את המידע שכדאי להכיר בנושא. מוזמנים להכיר את הנושא מקרוב, אולי גם אתם זכאים.

 

מי צריך לשלם מס הכנסה?

כל אזרח ישראלי מחויב לשלם מס הכנסה על כל הכנסה שלו. גובה הכנסה העונה לתקרה שנקבעה בחוק מחויב בהפרשה למס הכנסה. עצמאיים משלמים את המס כמקדמות מס על פי גובה ההכנסה השנתי צפוי. שכירים לעומת משלמים מס הכנסה בתלוש המשכורת שלהם.

גובה המס הנדרש לתשלום מחושב בגובה המס המקורי בניכוי נקודות הזיכוי הקיימות. ונסביר מהן נקודות זיכוי. כל נתון אישי המשפיע על גובה המס הנדרש לתשלום מוסיף אחוזי נקודות זיכוי. הנקודות מצטברות והן מקנות "הנחה" בתשלום המס הנדרש לתשלום. נקודות הזיכוי מצטברות בגין נתונים אישיים שונים ומגוונים כמו לידה, אבחון ילד כבעל צרכים מיוחדים, תשלום מזונות, מגורים ביישוב ספר ועוד.

 

מי זכאי לקבלת פטור ממס?

למרות שזה נשמע חלום, ניתן לקבל פטור ממס הכנסה עד לגובה התקרה הנקובה בחוק. הפטור ניתן מסיבות רפואיות לבעלי אחוזי נכות גבוהים של 89% ומעלה שהוכרו לתקופה של חצי שנה לפחות. גם אם יש לכם פחות אחוזי נכות מהמצוין כאן, כדאי שתבדקו מול חברה העוסקת במימוש זכויות רפואיות את זכאותכם לקבלת פטור ממס הכנסה.

חשוב לדעת כי ישנן מחלות מזכות שכל המתמודד עימן זכאית לקבלת פטור ממס בהתאם לנתוניו האישיים. מדובר במחלות כמו סרטן, טרשת נפוצה, עיוורון ועוד.

 

איך מקבלים פטור מתשלום מס הכנסה?

אם אתם חושבים שאתם בעלי זכאות לקבלת פטור ממס, יהיה עליכם לבדוק את העניין לעומק ולמלא טופס 1516 ובו אתם מבקשים שוועדה רפואית של ביטוח לאומי תבחן את זכאותכם לקבלת אחוזי נכות. לאחר קבלת אחוזי הנכות יבחן בהתאם לתוצאות, גובה הפטור המאושר.

כדי להגיש את הבקשה באופן מיטבי חשוב להיעזר באנשי מקצוע מומחים שיידעו איך להגיש את הבקשה כדי שתקבלו את הזכויות המגיעות לכם ביושר. הגשת בקשה בליווי של חברה כזו ידועה כמכפילה את סיכויי ההצלחה של הגשת התביעה.

 

מה מרוויחים מהגשת בקשה לקבל פטור ממס?

כסף! והרבה. אין סיבה שלא תקבלו את הכסף המגיע לכם. אם שילמתם מס גבוה יותר ממה שהייתם לשלם, תוכלו לתבוע החזר מס רטרואקטיבי על 6 השנים האחרונות. בצורה כזו תקבלו את הכסף שלכם בתוספת ריבית והצמדה. מדובר בסכום משתלם שחבל לוותר עליו. בהצלחה!

מס הכנסה

מס הכנסה
מה היה לנו עד כה?