פגע וברח ברכב – מה עושים?

הולכי רגל ונהגים שנפגעים בתאונת דרכים יכולים להגיש תביעה נגד חברת ביטוח החובה של הנהג הפוגע על פי חוק הפלת"ד מבלי שיוכיחו אשמה. מה קורה במקרה של תאונת פגע וברח – על כך במאמר הבא.

 

מהי תאונת פגע וברח?

תאונת פגע וברח היא תאונת בה הנהג הפוגע בורח מייד לאחר הפגיעה ולא ידועים פרטיו האישיים או מספר הרכב. כלומר, לא רק שלא עצר והגיש סיוע ראשני לנפגעים הוא גם בורח ממקום התאונה ובמידה ונתפס משלם על כך מחיר גבוה.

במקרים כאלו הנפגעים אינם יכולים להגיש תביעה על פי חוק הפלת"ד על הנזקים הפיזיים, הנפשיים וההוצאות הרפואיות, אך עומדות בפניהם אפשרויות אחרות. בין אם מדובר על תביעה לחברת ביטוח החובה ובין אם על תאונת פגע וברח, עורך דין חברות ביטוח הוא הכתובת לכך.

 

הפתרון לקבלת פיצוי בעקבות תאונת פגע וברח

למדינה יש גוף בשם "קרנית" שנותן מענה לנפגעי תאונות פגע וברח. כלומר, את התביעה מגישים לגוף זה ומקבלים פיצוי על הנזקים. קרנית מעניקה פיצוי גם במקרים בהם ידוע מי הנהג הפוגע אך אין לא ביטוח חובה או רישיון נהיגה בתוקף. מדובר רק על פיצוי עבור נזקי גוף שניתן מהר יחסית.

 

כיצד תובעים את קרנית?

נפגעי תאונות פגע וברח צריכים להוכיח בהגשת התביעה לקרנית שנפגעו כתוצאה מהתאונה ולא היה ניתן לדעת מיהו הנהג הפוגע או לאתר את ביטוח החובה שלו. הסימוכין לכך יהיו מתועדים בקבלת הטיפול הרפואי הראשוני על ידי המוסד הרפואי וכנגד אישור מהמשטרה על התאונה.

אלו התיעודים החשובים ביותר לצורך הגשת התביעה. חשוב לתת את כל הפרטים המזהים כגון צבע הרכב הפוגע, הסוג שלו, מספר הלוחית במידה ויודעים אותו, איך נראה הנהג במידה וזוכרים, פרטי העדים שנכחו במקום התאונה וכד'.

ממלאים טופס תביעה, מצרפים את כל המסמכים ומגישים לקרנית. על סמך אלו החברה קובעת את גובה הפיצוי. ייתכן גם שקרנית תדחה מסיבות שונות את התביעה או תדרוש חוות דעת נוספות של רופאים מומחים. לפיכך, ישנה חשיבות עצומה למעורבותו של עורך דין הבקיא בתחום בתביעה.

 

האם ניתן לתבוע את קרנית בבית המשפט?

במידה וחברת קרנית דוחה את התביעה ניתן לתבוע אותה בבית המשפט ולהביא חוות דעת רפואיות ממומחים פרטיים על מנת לקבוע את היקף הנזק ולשטוח את הצידוקים לקבלת הפיצוי. מאחר וקרנית תשלם רק על הנזק הפיזי חייבים לכלול מרכיבים נוספים בתביעה המשפטית הכוללים את אובדן כושר ההשתכרות, הוצאות רפואיות, טיפולים, כאבים כתוצאה מהסבל ועוגמת נפש.

 

איך עורך דין יעזור לכם?

כבר מרגע הגשת התביעה לקרנית יש לערב את עורך הדין. הוא יבדוק את המסמכים שבידיכם, יכין את כתב התביעה, יעריך את הנזק עם רופאים מומחים מטעמו, יגיש את התביעה המשפטית וייצג אתכם בצורה שתביא לתוצאות משפטיות טובות עבורכם.

תאונת ריצת רכב

 

עורך דין חברות ביטוח
מה היה לנו עד כה?