אחזקת בית משותף – המלצות וטיפים

מחפשים חברות אחזקה? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מקובל לחשוב, שמרבית האנשים היו רוצים לגור בבית קרקע, וילה, דו משפחתי או כל סוג אחר של בניה המשאיר את האזרח לבד על פיסת אדמה קטנה. אולם, בשנים האחרונות, הביאה הבניה הרוויה לעליה עצומה בקרב האנשים הגרים בבתים משותפים וזאת לאור העובדה, שרמת הבניה של הבית המשותף החדש, גבוהה מאוד ואף יוקרתית מאוד בחלק לא קטן מהמקרים.

ראו לדוגמא את מגדלי U בתל אביב, את מגדלי אקירוב בתל אביב, את מגדלי אונמי בקרית קרניצי ועוד פרויקטים שעולים לגובה השמים ולא רק במטרים אלא, גם ברמת הבניה ואיכות החיים המוצעת.

 

הבניין המשותף המודרני

אז בואו ננסה להבין מספר דברים אודות הבית המשותף המודרני. בשכונות היוקרתיות כמו שכונת צמרות בתל אביב, שם ממוקמים מגדלי U אותם הזכרתי קודם לכן, החליטו ללכת על רמת הבניה הכי גבוהה שיש לבתים משותפים. נעזוב לרגע את רמת הדירות ונתעמק ברמת הבניין ותחזוקתו.

החיפוי החיצוני העכשווי

החיפוי החיצוני הוא בעיקר זכוכית, זה מפואר בעין ומייצר תחושה של התמזגות הבניין בסביבה בה הוא נמצא, היות והכל משתקף דרכו כמו במראה. כדי לתחזק את הזכוכיות שעוטפות את המבנה כולו, נהוג לבנות על גגות הבניינים החדשים, מנוף באמצעותו מבצעים עובדי ניקיון סנפלינג למרגלות המבנה ומנקים את כל חלונות הזכוכית. פעולה זו מתבצעת בדרך כלל אחת לחודש.

חשוב לי לציין, עבור בניינים ישנים המבקשים לשנות את החיפוי החיצוני שלהם, שלא הייתי ממליץ להם ללכת על גימור זכוכית היות ובבית ישן, לא ניתן יהיה להתקין על הגג את המנוף המאפשר את ניקיון הזכוכית מבחוץ ובעקבות כך, לאחר תקופה, יצטבר לכלוך שיהיה כמעט בלתי אפשרי לנקות ויכער מאוד את המבנה.

שביל הכניסה לבניין

לכניסה אל הבניינים החדשים בדרך כלל מוביל שביל מעוצב בפרחים, שיחים או עצים מיוחדים, שאותם מאירה תאורת שטח צבעונית, המקנה למבנה מראה של במת תיאטרון עם תפאורה מרהיבה. על אלמנט תאורת השטח אני ממליץ בחום לכל מבנה ולא משנה בן כמה הוא. תאורת שטח מקנה לכל מבנה תחושה של רוגע, יופי ואווירה. ברור לחלוטין, שגם גינה מתוחזקת מיטיבה עם המראה של כל בניין ללא קשר לגילו אולם, גינה מלבלבת דורשת תחזוקה של גנן קבוע אחרת, היא הופכת למפגע אמיתי.

איך משדרגים בניין ישן

ישנם מספר דברים שניתן לעשות יחסית בקלות, במטרה לשדרג את המראה החיצוני והפנימי של בניין משותף ישן.

 

דבר ראשון

החיפוי החיצוני הוא הדבר המשמעותי ביותר במראה של הבניין לפיכך, מומלץ לעדכנו לאחר תקופה. כיום, ניתן לשדרג ממש בקלות את החיפוי של כל בניין באמצעות עץ. בניינים רבים בישראל שאבו רעיון שבאירופה רואים כבר שנים רבות ובישראל נטו לחשוב, שלנוכח תנאי מזג האוויר לא יעבוד. כלומר, שילוב של עץ בקיר החיצוני של הבניין.

לאור התפתחות הטכנולוגיה ניתן היום לעבוד עם עץ בחיפוי קירות חיצוניים מבלי לפחד מפגעי מזג האוויר הישראליים. מסתבר שההתקנה קלה ונוחה, התחזוקה זולה ואיננה נדרשת לעיתים קרובות והמראה פשוט מושלם ומקנה לכל בניין את התחושה החמה והיוקרתית.

 

דבר שני

שביל כניסה יפה לעין. הכניסה לבניין היא כמו ההתרשמות הראשונית שלנו ממראהו של אדם אותו אנו פוגשים בפעם הראשונה. אם שביל הכניסה נאה, נקי ומסודר, אנו נצפה להיכנס לבניין מתוחזק ויפה לעין. במידה ושביל הכניסה מוזנח ומלוכלך, נשמח כלל לא להיכנס לבניין ואם אין לנו ברירה, הצפייה שלנו תהיה לחרקים, חושך ולכלוך.

לכן, שביל גישה מסודר ונקי זה הבסיס לכניסה הולמת לבניין. המלצתי, שתלו באופן מקצועי, באמצעות גנן או חברה המעצבת גינות, פרחים, שיחים, עצים קטנים ואולי אף דשא – ניתן גם סינתטי. דאגו אחת לחודש לגנן ותחושתכם תהיה נעימה מאוד בהגיעכם לבניין. דאגו לתאורה יפה והתמונה תהיה מושלמת.

תחזוקת הבניין המשותף

על מנת שנחייה בבניין נעים ונקי, עלינו לדאוג לא רק לעיצוב אלא ובעיקר לתחזוקה של הבניין בשימת דגש על ניקיון. בנייני היוקרה שוכרים את שרותיהן של חברות ניהול, הלוקחות אחריות על כל נושאי התחזוקה ללא יוצא מן הכלל וזאת בתמורה לתשלום לא מבוטל אותו נדרשים הדיירים לשלם תחת ההגדרה של ועד בית.

בבניינים אלה, חברות הניהול דואגות גם לתחזוקת הספא, שירותי אס או אס של כל דייר בדירתו, גינון ודאגה לכל השטחים הציבוריים וישנם כאלה בבנייני היוקרה לרבות, חדר אירועים ומועדון דיירים אקסקלוסיבי.

חברות תחזוקה למעמד הביניים

חברות התחזוקה הצליחו לחדור גם לבניינים שאינם בנייני יוקרה אולם נחשבים לטובים, למרות שאינם מאוד מפוארים. בחלק מהבניינים הללו ניתן יהיה למצא, מעבר לשטחים ציבוריים קלאסיים, גם חדר ג'ימבורי לילדים, חדר כושר ולעיתים גם חדר אירועים. ברור שלבניינים קטנים בהם גרות לא יותר מ- 20 משפחות, לא כדאי כלכלית להחזיק חברת ניהול אך אציין, שחברות הניהול הן פתרון מצוין לתחזוקת הבניין, והן מעלות משמעותית את איכות חייהם של דיירי הבניין.

אז מה ניתן לעשות בבניינים הקטנים ?

בכל בניין ממוצע ניתן למצא את האיש בעל המודעות לנושא רווחת הדיירים ותחזוקת הבניין. חשוב להקים ועד בית ולדאוג שבראשו יעמוד אדם כזה.  תפקידו המרכזי של אותו אדם יהיה, למצא את ספקי השירות המקצועיים והאמינים ביותר ולפקח על פעילותם, כדי שהשירות המקצועי שיינתן יהיה הגבוה ביותר שהם יודעים לספק. מומלץ לשכור ספקי שירותי ולא לעשות דברים לבד אלא, אם בבניין מתגורר גנן מקצועי או כל איש מקצוע רלבנטי אחר.

לסיכום

בניין משותף איננו נחלתם הבלעדית של מעוטי יכולת או של מעמד הביניים. בעשור האחרון חל מפנה גדול בתחום והבניינים המשותפים ולא רק היוקרתיים שבניהם, מספקים חווית מגורים נוחה, איכותית וקהילתית.

אחזקת בית משותף – המלצות וטיפים

אחזקת בית משותף – המלצות וטיפים
מה היה לנו עד כה?