איך מנקים מחסן לגינה – כל סוגי המחסנים

מציאת מקום לאחסון זה תהליך לא קל, הסדר של המחסן צריך להיות מדוייק, הכול צריך להיות במקום על מנת שנוכל למצוא את מה שאנחנו מחפשים.

אבל גם בזמן שהמחסן מסודר, זה לא מבטיח שיהיה לנו נעים להיכנס אליו.

לא פעם אנחנו נכנסים למחסן ורוצים לצאת ממנו איך שאנחנו מריחים את ריח האבק באוויר.

אז כדי שנוכל להיכנס למחסן רצוי שהוא יהיה נקי, וכדאי שנדע בדיוק איך לנקות אותו.

 

סוגים והבדלים בניקיון

יש מחסנים לגינה מכל מיני סוגים ובהתאם הניקיון של כל סוג צריך להיות ניקיון שונה. סוגי המחסנים שיש הם רבים וביניהם מחסנים שעשויים מעץ, פלסטיק, מתכת, פנל מבודד ועוד. על מנת שכל אחד מהם יישאר במצבו החדש ולא ייהרס ויתבלה, צריך לדעת איך לגשת לניקיון. ניקיון לא נכון עשוי לגרום לפגמים שתיקונם עלול לעלות כסף רב. לעוד מידע על מחסנים כנסו: https://idgarden.net.

 

זהירות עם כמות המים – ניקוי מחסן מעץ כל מה שצריך לדעת

הניקוי של העץ הוא המסובך מבין המחסנים, והוא צריך להיעשות ללא שפיכת מים על הרצפה על מנת למנוע נזק יקר לתיקון. מאחר ולא ניתן לשפוך מים ישירות על הרצפה, רצוי קודם כל לנקות מתוכו את האבק ולאחר מכן לטאטא את הרצפה. לאחר מכן, נשתמש בסמרטוט לח עם חומר ניקיון מיוחד לעץ שניתן לקנות בכל מכולת קרובה לבית. אמנם הניקיון בלי מים נשמע מסובך יותר, אבל במידה ותשתמשו במים, מה עם תיקון הנזקים?

נזקי המים שיכולים להיגרם מניקיון לא נכון עלולים לגרום להתפתחות של ריחות לא טובים, כתמים בהירים או כהים ועובש. הנזקים האלה עשויים להיות לעיתים בלתי הפיכים, ובמידה והמצב הפיך, עלות התיקון לא תמיד מוצדקת יחסית למחיר המחסן.

 

מים יעשו את העבודה – מחסנים מפלסטיק

באופן כללי מחסנים מפלסטיק הם הקלים ביותר לניקיון, במידה והמטרה היא להפטר מהאבק ניתן לנקות אותם אך ורק עם מים. במידה וישנם כתמים שאתם לא מצליחים להוריד אותם עם מים בלבד, יש חומרים מיוחדים לפלסטיק שעשויים לעזור לכם ואותם תוכלו למצוא בסופר הקרוב לבית.

 

הכול תלוי ברצפות שבחרתם – מתכת ופנל מבודד

מחסנים מסוגי מתכת ופנל מבודד לא מגיעים עם ריצוף, אתם בעלי ההחלטה לגבי סוג הרצפה. במידה ולא בחרתם בעץ או פלסטיק כסוג הרצפה שלכם, ובחרת לדוגמא בבטון או כל סוג הדומה לו, אלה סוגים שניתן לנקות בדומה לרצפת הבית. בכל הנוגע לאבק שבדפנות המחסנים מסוגי המתכות השונים, מומלץ להשתמש בזרם חזק של מים לצורך הניקיון.

ניקיון המחסן צריך להיעשות על מנת שנוכל להשתמש בו בחופשיות. האופן שבו יש לנקות את המחסן חשוב במידה ואנו רוצים לשמור עליו לפרק זמן ארוך, ויש לנקות אותו לפי הוראות הניקיון לסוג שיש בידכם. מעקב אחר ההוראות אלו עשוי לחסוך לכם כסף רב וזמן יקר.

מחסן מעץ

 

שואב אבק
מה היה לנו עד כה?