מה ההבדל בין ניקיון רגיל לבין ניקיון לאחר שיפוץ דירה

אם יש משהו שאסור להזניח בבית הוא הניקיון. מעבר לנראות והסדר, ניקיון חשוב ביותר לבריאות שלנו, מטיפול באבק שיכול להביא לתגובה אלרגית ועד איכות האוויר בבית, שלא לדבר

על ריחות.

חשיבות ניקוי האבק ולכלוך כללי מוכפל פי כמה כשמדובר בדירה לאחר שיפוץ, ואם הניקיון לא נעשה בזמן ישנו לכלוך שיישאר לנצח.

 

ניקיון דירה רגיל

ברוב משקי הבית ניקיון הבית מתבצע פעם או פעמיים בשבוע, על ידי דיירי הבית או מנקה ששוכרים. ניקיון יסודי קורה כמה פעמים בשנה, כאשר הכי נפוץ הוא ניקיון פסח.

גם משקי בית חילוניים שלא שומרים על כשרות בפסח מנצלים את התקופה בה האביב בפתח להזיז רהיטים כבדים שבדרך כלל מנקים סביבם ומבצעים ניקיון יסודי. באופן כללי ניקיון הבית מתבצע התדירות נפוצה יחסית, אך כשמדובר בניקיון לאחר שיפוץ העבודה קשה ומרובה הרבה יותר. פתרון נפוץ הוא שכירת חברת ניקיון.

בשכירת שירות  של חברה תוכלו להבטיח כמה ידיים מקצועיות שיכסו את כל שטח הבית, שכן ניקיון אחרי שיפוץ דירה חייב להיות יסודי הרבה יותר מהניקיון השגרתי שקורה באופן שוטף.

 

ניקיון דירה לאחר שיפוץ

ישנם כמה הבדלים עיקריים בין ניקיון דירה רגיל לניקיון לאחר שיפוץ.

 

  1. שאריות חומרי בנייה

לאחר שיפוץ דרוש ניקיון מיוחד הכולל פינוי של חומרי בנייה שנותרו מאחור. צוות השיפוץ עובד על שיפוץ הבית אך ממש אינו משקיע בפינוי השאריות שנותרות לאחר הבנייה. צריך לפנות אותם ולהפטר מהם וזה בהחלט לוקח זמן ומאמץ.

 

  1. כתמי צבע

טיפול בכתמי צבע שנותרים לאחר שיפוצים לרוב דורשים שימוש בחומרי ניקוי מסוימים ורציניים יותר, כאלו שלא תמיד ניתן להשיג בסופר רגיל, ובטח לא חומרים המצויים בבית באופן רגיל.

 

  1. אבק וחלקיקי צבע

לאחר שיפוצים יש נטייה לחלקיקי צבע, סיד, אבק, ועוד להגיע ולהיתקע במקומות צרים וקשים להגעה כמו מסילות החלונות או בין ריצופי הרצפה והקירות. ניקוי האזורים האלו היא עבודה סיזיפית וצורכת הקפדה ויסודיות אחרת לכלוך הולך ומצטבר, והשכבה של חומרי הבנייה מתקשה ונשארת.

 

  1. מספר סבבי ניקיון

בעת שניקוי רגיל דורש בדרך כלל שני סבבים, אחד של ניקוי עם נוזל לניקוי רצפות ומים ואחד של סמרטוט לח, ניקוי לאחר שיפוץ דורש מספר רב של סבבים.

תחילה שטיפה כללית עם מים נדרשת על מנת לנקות את השכבה של האבק ושאריות הבנייה, לאחר מכן ניקוי עם חומרי ניקיון יעודים, אחר כך ניקוי עם אקונומיקה, אחריו ניקוי עם נוזל רצפות, ולבסוף מעבר על כל הרצפות עם סמרטוט.

 

סיכום

ההבדל המרכזי בסופו של דבר בין ניקיון שגרתי רגיל וניקיון הבית לאחר שיפוץ הוא רמת היסודיות הנדרשת, הכוללת בתוכה שימוש בחומרים חזקים יותר מהרגיל, ובעיקר השקעת זמן רב יותר בתהליך הניקיון. מומלץ להשתמש בשירות חברת ניקיון על מנת להבטיח רמת ניקיון גובהה ומקצועית.

פסולת

 

מנקה
מה היה לנו עד כה?