איך עושים פוליש לגרניט פורצלן?

מחפשים פוליש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

גרניט פורצלן הוא סוג הריצוף הנפוץ ביותר בישראל, וניתן למצוא אותו בכ- 50% מהבתים. עובדה זו לא מפתיעה, לאור הברק, הצבעים הייחודיים, והעמידות של מרצפות מסוג זה, אשר מקנים להן איכות ברמה הגבוהה ביותר. מדי פעם בפעם, נצטרך לעשות פוליש למרצפות, בשביל להחזיר להן המראה הצעיר שהיה להן כשהיו חדשות.

על מנת לשמור על המרצפות, ולהימנע מנזקים מיותרים, יש לדעת כיצד לעשות פוליש כמו שצריך. לכן, ערכנו עבורכם רשימת "עשה ואל תעשה" בעת ביצוע פוליש לגרניט פורצלן.

 

עשה: שטיפת הרצפה

בתהליך הפוליש, המטרה היא כמובן לנקות את המרצפות ולהחזיר להן את הברק. על מנת לעשות זאת, יש לנקות את הלכלוכים העמוקים ביותר והקשים שהצטברו על המרצפות. לפני כן, יש לנקות את הלכלוכים השטחיים יותר על המרצפות, הכוללים בעיקר אבק ושומנים.

לכן, יש לשטוף את הרצפה לפני שמתחילים במלאכת הפוליש. שטיפת הרצפה תיעשה בצורה יסודית, בדגש על שימוש בחומרי ניקיון על בסיס אלכוהול. האלכוהול מנקה את המרצפות בצורה הטובה ביותר, מתנדף ואינו מזיק להן.

 

אל תעשה: פוליש ווקס

אין לבצע פוליש ווקס על רצפת גרניט פורצלן. רצפת גרניט פורצלן אינה סופגת את הוקס. לכן, השפעת הוקס פגה לאחר כשבועיים. המרצפות דוחות את הווקס, ומונעות ממנו להיספג, ועל כן הווקס נשאר על השכבה העליונה של המרצפות.

כתוצאה מכך, אפקט הברק אינו אופטימלי. יתר על כן, הווקס נשאר חשוף, והופך את הרצפה לחלקה ומסוכנת. בשל כל אלה, מריחת ווקס על גרניט פורצלן אינה מומלצת, משום שאינה יעילה ואף מסוכנת.

 

עשה: הברקת המרצפות

לאחר שטיפת הרצפה וניקויה, מגיע השלב השני בתהליך הפוליש, והוא שלב הברקת המרצפות. מומלץ לדאוג שהברקת המרצפות תיעשה על ידי חברה המוכשרת לעשות זאת, על מנת למנוע פגיעה במרצפות. שלב זה מתבצע על ידי ליטוש המרצפות.

הליטוש יסיר מילימטרים בודדים מהמרצפות, ובכך יחשוף את השכבות העמוקות יותר של הריצוף. שכבות אלה לא נחשפו לליכלוכים שונים מעולם, ולכן הן נקיות ומבריקות כמו ביום בו הריצוף היה חדש לגמרי.

 

אל תעשה: פוליש קריסטל

פוליש קריסטל הוא פוליש אגרסיבי למדי, והוא עלול להסב נזק רק למרצפות גרניט פורצלן. בסוג פוליש זה, לאחר ניקוי המרצפות הראשוני, תחל עבודה עם מכונה כבדה וצמר פלדה. צמר הפלדה החזק, בשילוב עם מהירות הסיבוב של המכונה, מחמם מאוד את המרצפות, ומכין אותן לקליטת נוזל הקריסטל. בשל חימום המרצפות, נוזל הקריסטל נטמע בהן, ומשאיר אותן מלאות ברק קריסטלי.

 

עשה: חיזוק הברק והעלמת סימנים

הברקת הרצפה, אם נעשית בצורה נכונה, מותירה את המרצפות עם נזק מינימלי הנגרם בעקבות הליטוש. לכן, השלב השלישי והאחרון בפוליש לגרניט פורצלן, הוא העלמת הסימנים וחיזוק הברק. שלב זה מבוסס כולו על חומר מיוחד אשר נמצא בחזקת חברות הניקיון. חומר זה מעלים את הסימנים שנותרו על המרצפות משלב הליטוש, ומחזק את הברק כך שיישאר לאורך זמן.

 

אל תעשה: פוליש בתדירות גבוהה מדי

פוליש, על כל סוגיו, מסב נזק למרצפות בשל פעולת הליטוש. סוגים אחדים של פוליש גורמים נזק קל, ואילו אחרים גורמים נזק כבד יותר. פעולת הליטוש מורידה מספר שכבות מהמרצפות. עקב כך, ליטוש המרצפות פעמים רבות מדי עלול לשחוק לגמרי את המרצפות, עד כדי צורך דחוף בהחלפתן. לכן, יש להימנע מביצוע פוליש למרצפות בתדירות גבוהה.

 

עשה: מניעת הצורך בפוליש

כאמור, יש להימנע מביצוע פוליש למרצפות, במידת האפשר. לכן, יש לנקוט בצעדים מקדימים שימנעו מראש את הצורך בפעולה. התחזוקה השוטפת של רצפה מגרניט פורצלן היא המפתח להימנעות מפוליש תדיר מדי. הקפידו לנקות את הרצפה ביסודיות, והעדיפו שימוש בחומרי ניקיון על בסיס אלכוהול

. בנוסף, הימנעו מחומרים המכילים ווקס, משום שאינו יעיל למרצפות אלה, ואף עשוי להשאיר משקעים שומניים על המרצפות. הימנעו מחומרי ניקיון עליהם כתוב "מבריק", "מבשם", או "מגן", משום שאלה מכילים לרוב ווקס.

 

אל תעשה: פוליש למרצפות באופן עצמאי

השלבים השונים של תהליך הפוליש, ובמיוחד למרצפות מסוג גרניט פורצלן, דורשים ידע, מקצועיות, דיוק, וציוד מתאים. האדם הממוצע אינו מחזיק בסל הכלים הדרוש לביצוע פעולה זו, ולכן יש להימנע מכך. כאמור, הליטוש מזיק למרצפות. לכן, אין לנסות ללטש את מרצפות הבית באופן עצמאי, משום שפוטנציאל הנזק הכרוך בכך הוא אדיר.

 

עשה: היעזר בחברה המתמחה בפוליש

פוליש הוא תהליך עדין ומורכב לאלו שאינם מנוסים בו. לכן, על מנת למנוע נזק למרצפות, יש להיעזר בחברה המתמחה בפוליש. חברות אלו מחזיקות בידע הדרוש לביצוע הפעולה, ויש להן את היכולת לבצע אותה בצורה מקצועית ומדויקת. בנוסף, חברות אלו מחזיקות במכונות ובכלים המתאימים לביצוע פוליש איכותי.

מכונות אלה, שחלקן מוגדרות כציוד כבד, אמנם תורמות לביצוע הפוליש, אך ביכולתן לגרום נזק אדיר למרצפות בידיים שאינן מנוסות. לכן, השאירו את ביצוע הפוליש למקצוענים, והימנעו מנזק מיותר.

 

 

סיכום

פוליש הוא פעולה הנדרשת מפעם לפעם. נסו להימנע מביצוע פוליש בתדירות גבוהה על מנת למנוע נזק למרצפות, והקפידו על התחזוקה השוטפת שלהן, ובמיוחד מרצפות מסוג גרניט פורצלן. בעת ביצוע הפוליש, הקפידו על ביצוע כל השלבים הנחוצים בצורה הטובה ביותר, והיעזרו בחברה המתמחה בתחום. זכרו להימנע מסוגי פוליש שאינם מתאימים למרצפות גרניט פורצלן.

כמו כן, הימנעו גם מחומרי ניקוי העלולים להזיק למרצפות ולחדש את הצורך בביצוע פוליש, ממנו כאמור, יש להימנע במידת האפשר.

איך עושים פוליש לגרניט פורצלן?

איך עושים פוליש לגרניט פורצלן?
מה היה לנו עד כה?