איך שומרים על רצפת עץ

בשנים האחרונות, יותר ויותר בעלי בתים פרטיים, משרדים וחנויות, מחליטים לשדרג את הרצפות שלהם ולהפוך אותן לרצפות עץ. אותן רצפות עץ נקראות "פרקט", וישנו מספר רב של יתרונות המגיעים עם ההחלטה לרצף את רצפת הבית בריצוף עץ זה.

 

יתרונותיה של רצפת עץ

הוא המראה האלגנטי והחמים אותו מעניה ריצוף זה לחדר. סגנון ריצוף ייחודי זה, עם תבניות העץ המרהיבות המרוצפות למרגלות השוהים בחדר, מעניק לחדר מראה תמים, טהור, פשוט ואלגנטי. יחד עם החזות המדהימה אותו מעניק הריצוף לחדר, הוא יוצר תחשוה של עומק ורוחב לחדר, ונותן לתאורת החדר גוון ייחודי ומעניין.

בנוסף, רצפת פרקט היא רצפה קלה יחסית לניקוי, ובעזרת חומרים נכונים ושיטת ניקוי מתאימה, הרצפה המבריקה תישאר מבריקה ותעניק גוון מרענן וייחודי לחדר. אך, רבים מבעלי הבתים והמשרדים חוששים מעט כאשר הם מעלים בדעתם את האפשרות לשנות את ריצוף המשרד או הבית לריצוף פרקט. רבים מהם חושבים, כי קשה מאוד לתחזק רצפת עץ, לנקות אותה ולשמור על רצפה מבריקה ויפה.

בדיוק לשם כך, ננסה במאמר זה להציג בפניכם מספר דרכים בהם תוכלו לשמור על רצפת העץ שלכם בצורה הטובה ביותר, ללא השקעה ומאמץ מרובים מדי וההתלבטות אם לחדש את הרצפות ולהפוך אותן לריצוף עץ, תיהפך לקלה הרבה יותר.

 

דרכי השמירה על רצפת העץ

 

הימנעות משפיכת מים

אחד הגורמים המזיקים ביותר לרצפות העץ, הוא מים. כאשר מים נשפכים על רצפת העץ, הם יוצרים לחות רבה על רצפת העץ, מחלחלים דרך סדקים לשכבות של רצפת העץ ויוצרים אט אט רקבון בתוך הרצפות. לכן, אסור בשום פנים ואופן לשפוך מים על רצפת הפרקט.

במידה ואתם צריכים לנגב לכלוך מרצפת הפרקט, או להעביר אבק מרצפת הפרקט, השתמשו במטלית לחה, כזו שאינה נוטפת מים, ועברו בזהירות ובעדינות רבה על רצפת הפרקט.

 

שימוש באביזרי ניקוי מתאימים

כלי ניקוי ואביזרי ניקוי איתם ניתן לנקות רצפות ומשטחים שונים, לא מתאימים לעבודה עם רצפות עץ. רצפות העץ, עדינות מאוד ונשרטות בקלות. לכן, כאשר נשתמש במטלית או באביזר ניקוי רגיל, בקלות מאוד הרצפה תישרט והברק שלה יתעמעם.

לכן, ישנם מספר כלים באמצעותם ניתן לעבוד על ניקוי הרצפה. הראשון, הוא מטלית לחה, כאמור לעיל. כאשר נרצה לשאוב אבק מרצפת העץ, יהיה עלינו לרכוש שואב אבק עם מברשת עדינה, כזה שבתהליך שאיבת האבק לא פוגע או פוגם ברצפת העץ.

 

הימנעות משימוש בחומרי ניקוי חזקים

חומרי ניקוי חזקים דוגמת כלור ואקונומיקה, הם חומרים חזקים מאוד, שבקלות רבה מאוד מעבירים לכלוכים מרצפות רגילות. אך, ברצפות עץ, חומרים כאלו הם חומרים שלא ניתן להשתמש בהם. החומרים הנ"ל, לא רק שפוגמים במראה רצפת העץ, אלא אף שוחקים את הרצפה והורסים אותה בצורה שבלתי ניתנת לתיקון.

לכן, בשום פנים ואופן אין להשתמש בחומרים אלו. כיום בשוק, יש מגוון חומרי ניקוי ייעודיים בהם ניתן להשתמש ללא חשש לפגיעה ברצפת העץ, והם ניתנים להשגה ביתר קלות.

 

גרירות ומשקלים על הפרקט

רצפת הפרקט היא רצפה עדינה במיוחד, כזו שכאשר תקבל מכה חזקה או כאשר ייגרר עליה אביזר כבד, היא תישרט ותינזק. לכן, מומלץ מאוד להקפיד להימנע המליכה עם נעליים על רצפת הפרקט. נעליים, ובמיוחד נעליים מאסיביות וכבדות, עלולות לחרוץ ולשרוט את רצפת הפרקט בצורה רצינית.

בנוסף, יש להימנע מהעברת חפצים ורהיטים כבדים על רצפת הפרקט. כאשר אנו גוררים אביזרים כבדים על רצפת הפרקט, אנחנו מערערים את יציבות הרצפה ופוגעים ברצפות.

 

הימנעות מחשיפה לשמש

השמש, בדומה לסימנים אותם היא יכולה להשאיר על עור האדם, משאירה סימנים על רצפת העץ. כלומר, רצפת עץ שהייתה חשופה לשמש בצורה משמעותית, תשנה את צבעה לכהה יותר. כך, שבמקרים בהם חלק מהרצפה קרוב לחלון וחשוף יותר מחלקים אחרים לשמש, יכולים להיווצר ברצפת העץ כתמים כהים שייפגעו באסתטיות של רצפת העץ. לכן, מומלץ להימנע מחשיפת חלקים מסוימים של רצפת העץ לשמש בצורה רציפה יותר מאחרים.

 

מה עושים במקרה ויש שריטות?

גם אם ננסה בצורה קפדנית ביותר להימנע מלשרוט את רצפת הפרקט, ייתכן שלא נצליח למנוע ממנה להישרט בצורות שונות. לכן, כיום בשוק מותרי הניקוי, ישנן מגון חומרים ותרסיסים בהם ניתן להשתמש על מנת למלא את החורים והסדקים שעלולים להיווצר עם השנים ברצפת הפרקט.

 

הברקת רצפת העץ

אחת לתקופה, על מנת לשמור על הברק הייחודי המאפיין את רצפת הפרקט, יש לרכוש משחות ווקס ייעודיות, אותן ניתן למצוא בקלות במגוון חנויות הניקוי. את משחת הווקס יש למרוח בעדינות על רצפת הפרקט, וכך ברק הרצפה יישמר.

 

ליטוש ושיוף הרצפה

נוסף על מריחת משחת הווקס, אחת לכמה שנים, יש לרכוש את שירותיה של חברת ניקיון שתחדש ותטפל ברצפת העץ שלכם. את רצפת הפרקט, ניתן לצבוע בצורה פשוטה יחסית, ואף באופן עצמאי, אך חברת ניקיון מקצועית מומלצת מאוד כאשר מדובר ברצפה שצריכה לעברו הליך חידוש יסודי ועל פני שטח רב.

בנוסף, חברות הניקיון השונות יוכלו לשייף באמצעות מכונות מיוחדות את רצפות העץ שלכם, ולהעניק להן את אותו מראה מבריק וייחודי שהיה לרצפות בעת התקנתן.

 

לסיכום

רצפת העץ, ה"פרקט", היא רצפה ייחודיות, בעלת מראה נעים, חמים ואלגנטי. על אף יתרונותיה הרבים של רצפה זו, לא קל לשמור על המראה האלגנטי המוענק לרצפה בעת התקנתה. לכן, יש לנקוט במגוון אמצעי זהירות וצורות ניקוי שונות על מנת לשמור על אותו ברק ויופי ייחודיים לרצפה זו. נסו לעקוב אחרי ההמלצות המדויקות במאמר זה, ותהינו מרצפה איכותית, מרהיבה, ונקייה במיוחד.

איך שומרים על רצפת עץ?

איך שומרים על רצפת עץ?
מה היה לנו עד כה?