הדברה: לפני או אחרי ניקיון?

מחפשים חברת הדברות? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

הדברה בבית או במשרד יכולה להתבצע ממגוון סיבות, שהמשותף לכולן הוא מטרת חיסול המזיקים. היות ולא כולנו מדבירים מקצועיים, איננו יודעים הכל בנושא. למשל, פעמים רבות, העומדים בפני הדברה נתקלים בשאלה "האם לנקות לפני או אחרי ההדברה?". ישנם יתרונות לכאן ולכאן, ולכן, הרכבנו עבורכם רשימת קריטריונים, על מנת שתוכלו להחליט איזו מן האופציות מתאימה לכם יותר.

 

יעילות ההדברה – לפני

אם פניתם לשירותיו של מדביר, כנראה שיש לכם בעיית מזיקים בבית. לכן, תרצו כמובן למקסם את יעילות ההדברה. ניקוי הדירה טרם ההדברה יסייע למטרה זו. על פי מספר רב של מקצוענים בתחום, ישנם שני יתרונות עיקריים לניקיון לפני ההדברה.

קודם כל, חומרי ההדברה נשארים פעילים לאורך זמן רב יותר אם באים במגע עם רצפת הבית, ולא עם אבק. בנוסף, לכלוכים שונים עשויים למנוע מהחומרים להגיע למקומות מסוימים. לדוגמה, לכלוכים עשויים למנוע  מחומרי ההדברה להיכנס לחריצים.

יעילות ההדברה – אחרי

אם ביתכם עבר הדברה, הוא מלא בחומרים רעילים שונים. מטרת חומרים אלו היא כמובן לחסל מזיקים לטווח ארוך כמה שיותר, ובכך לייעל את התהליך. ניקיון לאחר הדברה פוגע ביעילותה. בעת שטיפה יסודית, חומרי הניקוי ישטפו, ובכך פעולתם תהיה קצרה יותר.

מדבירים רבים מעידים שיעילות ההדברה תלוי במידה לא מבוטלת בפרק הזמן בו פועלים חומרי ההדברה. כלומר, ניקיון לאחר ההדברה יקצר את פרק הזמן בו פעילים חומרי ההדברה, ובכך יפגע ביעילותה.

ניקוי רעלים – לפני

קריטריון נוסף המשמעותי בקבלת ההחלטה הוא ניקוי הרעלים מהבית. כאמור, לאחר ההדברה הבית מכיל חומרי רעילים שונים, ורבים חוששים מפגיעתם בבני האדם הגרים בבית. לפי התקן, חומרי ההדברה הנמצאים כיום בשימוש הם חומרים שרעילותם נמוכה, ואינם מהווים סכנה לבני אדם בוגרים. כלומר, אם המתגוררים בבית הם אנשים בוגרים, תוכלו להסתפק בניקיון הבית לפני ההדברה, ולוותר על הניקיון אחריה.

ניקוי רעלים – אחרי

כאמור, הרעלים המצויים בבית לאחר ההדברה אינם מהווים סכנה לבני אדם בוגרים בשל רעילותם הנמוכה. עם זאת, במידה ובבית מתגוררים גם תינוקות או בעלי חיים, רצון מאוד לנקות לאחר ההדברה וטרם כניסתם לבית. מאחר ומרבית חומרי ההדברה מרוססים על הרצפה, תינוקות ושאר בעלי חיים חשופים במידה רבה יותר אליהם.

בנוסף, תינוקות עשויים להיות רגישים יותר לחומרי ההדברה. כמו כן, רוב בעלי החיים רגישים במיחד לחומרי הדברה מסוימים. לכן, על מנת לשמור על חיות המחמד והתינוקות, מומלץ לנקות לאחר ההדברה.

תגובות כימיות – לפני

חומרי ההדברה הם חומרים כימיים. לחומרים כימיים יש נטייה להגיב כאשר הם באים במגע עם חומרים אחרים. תגובות אלו עשויות לגרום נזק למשטחים שונים, לרהיטים, ואף להוות סכנה לבריאות. ניקוי הדירה טרם ההדברה יטהר את הבית מחומרים שונים שהצטברו בו, ובכך ימנע תגובות כימיות שאינן רצויות. עם זאת, יש לציין כי תגובות אלה לא נפוצות במיוחד, וניקוי הדירה לפני ההדברה יוכל לשמש כאמצעי זהירות בלבד בהקשר זה.

תגובות כימיות – אחרי

כאמור, חומרי ההדברה הם חומרים כימיים העלולים להגיב במגע עם חומרים כימיים אחרים. תגובות אלו עשויות להזיק לבית ואף לסכן את בריאותנו. ניקוי הבית לאחר ההדברה, בשימוש בחומרי ניקיון שונים, העלולים להגיב עם חומרי ההדברה, עשוי להיות סכנה של ממש. לכן, על מנת למזער נזקים, לשמור על שלמות הבית, ועל בריאותנו, נרצה להימנע מניקוי הדירה לאחר ההדברה.

ניקיון לפני ההדברה – איך עושים את זה?

במידה ובחרתם לנקות לפני ההדברה, כדאי שתעשו זאת בדרך הנכונה. ניקיון לפני ההדברה יגביר את יעילותה, ויוכל לשמש כאמצעי זהירות מפני תגובות כימיות שונות. מאחר ולפני ההדברה, עוד אין חומרים כימיים רעילים בביתנו, נוכל לנקות ללא חשש. הקפידו לנקות ביסודיות, ולהיפטר מהאבק והלכלוך המצויים בדירה.

ניקיון אחרי ההדברה – איך עושים את זה?

החומרים הכימיים הרעילים הנמצאים בביתנו לאחר ההדברה ישפיעו על הדרך בה ננקה. ראשית, על מנת למנוע תגובה כימית, נימנע משימוש בחומרי ניקיון. שנית, על מנת לשמור על בריאות התינוקות וחיות המחמד בבית, נשטוף את הרצפה ביסודיות.

עם זאת, על מנת למזער את הפגיעה ביעילות התהליך, נשתדל להימנע מניקיון חריצים שונים, אליהם חיות המחמד והתינוקות ממילא לא מגיעים. לדוגמה, מתחת למדיח הכלים או המקרר.

הוראות המדביר

בעוד שהקריטריונים השונים יסייעו לכם להחליט מה טוב עבורכם, הקפידו להתייעץ עם המדביר. הדברות כנגד מזיקים שונים מצריכות חומרים שונים, והטיפול בהם הוא שונה. כלומר, המדביר יודע באילו חומרים הוא השתמש, והאם מומלץ לנקות לפני אוחרי השימוש בהם.

לכן, שאלו את המדביר, בהתאם לטיפול הספציפי אותו הוא מבצע בביתכם, מה יהיה הכי נכון לעשות. השתמשו בידע שרכשתם על מנת לפתח איתו דיון בנושא, ובכך להגיע להחלטה המיטבית עבורכם.

סיכום

בהתאם לרשימת הקריטריונים, תוכלו להחליט מתי וכיצד תנקו את ביתכם. הרשימה מעידה שאין סיבה שלא תנקו את ביתכם לפני ההדברה, משום שתוכלו רק להרוויח מכך. לעומת זאת, ניקוי הדירה לאחר ההדברה, הוא עניין שיש לשקול. כך או כך, דאגו להקשיב להוראות המדביר, ועשו כדבריו.

בנוסף, זכרו שקיימות אופציות נוספות: ניתן לנקות את הדירה גם לפני וגם אחרי ההדברה, או לחילופין, לא לנקות אותה כלל, בהתאם להוראות המדביר ולרצונותיכם.

הדברה: לפני או אחרי ניקיון?

הדברה: לפני או אחרי ניקיון?
מה היה לנו עד כה?