כיצד לשמור על המשרד נקי לאורך זמן?

מחפשים חברות ניקיון מקצועיות? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

המשרד שלכם הינו המקום שבו אתם נמצאים מרבים שעות היום, לכן חשוב לשמור עליו נקי ומתוחזק. דוגמא אישית של מנהלי המשרד, והקצאת חומרי ניקיון קרובים יכולים לעזור לשמור על סביבת עבודה נקייה גם המשרדים גדולים וכמובן גם במשרדים קטנים. בנוסף, כדאי מאוד מידי פעם להתייעץ ולהיעזר בחברת ניקיון מקצועית שתסייע בכך ותיתן עוד כמה טיפים.

בעלי משרדים צריכים לדאוג לסביבה כמה שיותר נקייה. כאשר סביבת העבודה תהיה נקייה, תפוקת העובדים תעלה משמעותית וכך גם המוטיבציה שלהם. ברמה היום יומית, משרד נקי הינו מקום שנעים יותר להיכנס ולעבוד בו, שניתן לשהות בו זמן רב מבלי לחוש מחנק וכמובן שיהיה נעים יותר להזמין אליו לקוחות, שותפים עסקיים או ספקים.

בעידן של היום, לבעלי העסקים לא תינתן הזדמנות שנייה להשאיר רושם ראשוני חיובי ולכן המשרד שלהם חייב להיות כמה שיותר נקי.

 

מדוע חשוב לשמור על היגיינה בסביבת העבודה?

כיום, משרדים רבים ממוקמים במבנים שאינם מאווררים ולפעמים גם נטולי חלונות. זוהי בעיה שכיחה גם במשרדים של חברות קטנות יותר, אך גם בקרב משרדים מפוארים יותר, בהם יש חלונות מקיר לקיר – אך גם הם עדיין נותרים סגורים במהלך יום העבודה.

מצב זה עלול ליצור תלות באוויר ממוזג בלבד, ולעיתים עלולה להיווצר תחושת מחנק אשר נגרמת מחוסר סירקולציה של אוויר ובמחסור אוויר נקי שמגיע מבחוץ. מצב זה של אוויר ממוזג בלבד יוצר מצב אידיאלי להתפתחות של חיידקים שונים והעברה של מחלות שעוברות חיש מהר מעובד אחד לרעהו.

שמירה על סביבת עבודה נקייה יותר שתיטיב עם עובדי המשרד שלכם בכך שלא יחסירו ימי עבודה חשובים ויקרים משום שנדבקו במחלקה מעובד אחר, ומצב המעביד שלא יאבד מקצב התפוקה של המשרד שלו.

בנוסף, נמצא כי עובדים החשים שהם עובדים בסביבת עבודה נקייה והיגיינית יותר, חשים מוטיבציה רבה הרבה יותר להגיע לעבודה, וגם מתפקדים באופן אפקטיבי יותר בזמן העבודה השוטפת. סיבה אחרונה וחשובה לא פחות, היא שסיבת עבודה נקייה והיגיינית משדרת מקצועיות ורמה גבוה, ובכך מגדילה משמעותית את כמות העסקים.

 

מה ניתן לעשות על מנת לשמור על משרד נקי?

ניתן ומומלץ להיעזר בשירותיה של חברת ניקיון לעסקים ומשרדים, מכיוון שישנם היבטי ניקיון אשר יהיה קשה יותר לשמור עליהם באופן עצמאי. מצד אחד, בעלי משרדים מבינים את החשיבות של התייעצות עם חברת ניקיון והזמנת השירותים שהיא מציעה, כיום ניתן ליצור קשר בהתראה קצרה עם חברת ניקיון משרדים ובכך לחסוך זמני המתנה מייגעים.

מצד שני, ישנם מספר דברים שניתן לעשות על מנת לשמור על המשרד נקי באופן יום יומי, בין הביקורים של חברת הניקיון במשרד.

 

מודעות

באמצעות מודעות, חינוך והכלים הנכונים, ניתן לשמור על היגיינה וסביבת עבודה בריאה ונקייה.בכדי לשמור על סביבת עבודה סטרילית יותר, נדרשת מהעובדים מחויבות הדדית, הן מצד המעביד והן מצד העובדים שתחתיו.

הצעד הראשון בתהליך הינו יצירת מודעות בקרב העובדים, ולהתחייב לשלוש פעולות פשוטות אך חשובות מאוד – רחצה, ניגוב וחיטוי הידיים. ככל שיותר עובדים במשרד יקפידו לנהוג באופן זה, כך ההרגל יהפוך למדבק כמעט כמו החיידקים השורצים במשרד.

 

דוגמא אישית מצד המנהלים

הדרך היחידה לשמור על ניקיון המשרד לאורך זמן, הינה להגיע למצב שבו גם המנהלים מתגייסים לטובת המשימה החשובה. בשביל שהמשרד יישאר נקי והיגייני בלי קשר לשאלה מתי חברת הניקיון ביקרה בפעם האחרונה, המנהלים חייבים להראות דוגמא אישית.

בין היתר, דוגמא אישית תגרור גיוס של שאר העובדים במשרד לטובת המטלה, ובנוסף תראה להם שאין הבדל בין בעלי התפקידים והיא עוזרת להתמודד עם משימות ניקיון קשות יחסית. דוגמא אישית שכזו תגרור תגובות חיוביות בקרב העובדים וסימפטיה הדדית בין המעביד לעובדים.

 

שימוש במתקנים הנכונים

וודאי נתקלתם בעבר בשירותים של מבנים ציבוריים כדוגמת קניונים אשר בהם נחשפתם ליותר מתקנים שונים למוצרי נייר, סבון נוזלי או סבון קצף. כיום קיימים מגוון מתקנים חדשים ויעילים אשר ניתן להכניס לארגונים, אשר באמצעותם ניתן להיטיב עם התנאים הסטריליים של המשרד.

דוגמא אחת הינה מתקנים עם חיישנים, כדוגמת עין אלקטרונית, שמטרתם לצמצם מגע ישיר לאפס, לשליפה של סבון או נייר לניגוב הידיים. החיישנים חוסכים משמעותית מגע לפני שטיפה בפלסטיק ובכך מונעים העברה של חיידקים.

דוגמא נוספת הינה מתקנים של סבון קצף במקום סבון נוזלי, אשר מספקים סבון קצף ריחני ודחוס יותר, סבוני קצף מחזיקים בכמה יתרונות לעומת הסבון הנוזלי – האחד שהוא חסכוני בהרבה, מה שמהווה יתרון משמעותי מצד המעביד, ויתרון נוסף הינו שסבוני הקצף מגיעים לרוב בכמות מדודה על פי לחיצות בודדות, ועל כן הוא סגור הרמטית עד השימוש במיכל.

 

תגמול על עמידה ביעדי היגיינה וניקיון

כיום, המון בעלי משרדים ועסקים מבינים את היתרונות של שיטת התגמול והחיזוק החיובי. כלומר, במקום להעניש מחלקות שנמצאות באזור לא מספיק נקי, ניתן לייצר מנגנון של תגמול חיובי על עמידה ביעדי היגיינה וניקיון.

למשל, תחרות שבועית שמציעה פרסים על ניקיון ואירועים שבהם מצהירים על המחלקה הנקייה ביותר, רק יגדילו את המוטיבציה של העובדים במשרד ואף יהפכו את תהליך הניקיון לחלק בלתי נפרד של אופן העבודה במקום.

 

פתרונות היגיינה מקיפים והקצאת חומרי ניקיון קרובים

טעות נפוצה של בעלי משרדים היא לדרוש מעובדיהם לשמור על סביבת עבודה נקייה, ובלי לתת להם את הכלים הפרקטיים לעשות זאת. במקרה של ניקיון משרדים, הדברים הקטנים עושים במשרד הבדל גדול מאוד. אם תרצו לשמור על ניקיון המשרד, זה קריטי שיהיו חומרי ניקיון זמינים בשירותים, במטבחון של המשרד, בחדרי הישיבות או בכל מקום אחד בו יש נועה של עובדים, ספקים ולקוחות.

אתרו במשרד מקומות " מועדים לפורענות " להצטברות חיידקים וערכו רשימת מלאי של כל המוצרים בהם כדאי להצטייד. בהצלחה!

כיצד לשמור על המשרד נקי לאורך זמן?
מה היה לנו עד כה?