מדוע חשוב לטפל בעובש?

מחפשים הסרת עובש? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

עובש הינו סוגי פטריות שונים שאנו נתקלים בהן ברוב הפעמים כאשר הן מכסות מזונות מקולקלים או כנקודות ירוקות על הלחם, אך עובש יכול להצטבר גם על משטחים לחים, כמו התפתחות על קירות בבית בהם יש רטיבות. עובש יכול לצמוח מבלי שנשים לב באזורים לחים ומוסתרים, למשל מאחורי רהיטים או תחת תקרות תלויות. עובש יכול להווה סיכונים גדולים לבריאותנו ומזיק בדרכים רבות. במאמר זה נרחיב על עובש – מה הוא, מה הסיכונים שבו וכיצד ניתן לטפל להורדתו?

 

מה זה עובש ומה הן הסיבות להיווצרותו?

עובש הוא קטגוריה של פטריות המכסות משטחים שונים או מזונות, עובש נראה לעין בדרך כלל ככתם בצבע אפור, שחור, חום או ירוק. כמו כל אורגניזם חי, העובש ניזון מפחמן, כאשר העובש מסופק בפחמן הוא יכול לגדול כמעט על כל משטח. למשל, פחמן נמצא בסוכר, כך שאם נשפוך קפה שבו קצת סוכר על השולחן אזי העובש יכול לגדול על השולחן.

דבר חשוב נוסף לגדילת העובש זה הלחות, על מנת שהעובש ימשיך לגדול ולהתרחב הוא חייב לחות ולכן העובש מצוי בעיקר במקורות לחים יחסית כמו חדרי מקלחת, קירות רטובים או מקומות נסתרים שהצטבר בהם לחות. לעובש טווח די רחב של טמפרטורה בה הוא יכול לגדול, מ- 0 מעלות ועד 120 מעלות, לכן נוכל למצוא עובש אפילו במקרר.

"עובש רדום" הינו מושג למצב בו העובש כבר לא זוכה למקור לחות או פחמן להמשך גדילתו, אך הוא לא מת לחלוטין. העובש יכול להישאר רדום עד אשר יזכה למקור לחות שיצטרך כדי להמשיך לגדול, גם אם יישאר רדום לזמן רב.

מה זה עובש ומה הן הסיבות להיווצרותו?

 

איפה יכול להופיע עובש?

  • עובש נסתר בבית – עובש יכול להצטבר בהרבה מקרים עוד לפני שראית אותו. צמיחת העובש יכול להתחיל מתוך צינורות ומאחורי אריחים במקומו שאינם נראים לעין ואינך יכול לטפל ולהסיר אותם מיד כדי למנוע נזק נוסף. אם צפית בביתך בקירות שמתעקמים מעט, טיח שמתקלף, צבע מתנפח או סדקים חדשים בקירות, ייתכן שיש לך התחלה של בעיית עובש שמקום נסתר. ניתן לזהות עובש גם דרך הריח שמפריש, מפני שריח אינו יכול להסתתר מאחורי רהיט או אריח הוא האות מספר אחת לזיהוי העובש.
  • עובש בבתים שזה עתה נבנו – בעיות עובש ניתן למצוא פעמים רבות בבתים שזה עתה נבנו וזאת משום שבמשך זמן רב במהלך הבנייה אוכסנו בו חומרי בנייה רבים, הסביבה סביר להניח הייתה לחה וללא הגנה טובה מפני הגשם במהלך הבנייה. הלחות הפנימית של החומרים והסביבה מאפשרת צמיחת עובש.

איפה יכול להופיע עובש?

 

מדוע כדאי להיפטר מהעובש בהקדם האפשרי?

 

עובש יכול לגרום להרס

העובש מתפשט מהר מאוד ובקלות רבה, אם מקור הלחות לא יוסר מייד העובש עלול להתפתח במהירות ולגרום להרס באזור מחייתנו. לעובש קיימים נבגים בלתי נראים הנישאים באוויר והם יכולים להשפיע על חומרי בניין ועל רכושנו הפרטי. אם לא נטפל בעובש ובמקור הלחות שלו בזריזות אנו עלולים למצוא את העובש מתרחב במהירות לשלל אזורים בבית ולגרום להגברת הנזק שלו במהירות לשלל אזורים. שיקום נזקי עובש יכול להיות תהליך מייגע וקשה, ובהרבה מקרים אף יקר מאוד בשל התיקונים הנרחבים שנצטרך לעשות להחזרת תנאי המחיה בביתנו למיטבם.

 

נזקים בריאותיים כתוצאה מעובש

סוג העובש הרעיל ביותר לבני האדם הינו עובש שחור – קבוצת פטריות המתפתחות בדרך כלל על קירות או מקומות רטובים, כמו במקלחת או במטבח. בעת נשימת נבגים של העובש השחור הנעים באוויר יש כמות גדולה מאוד של סימפטומים כמו: אלרגיה, עייפות כרונית, הפרעות בנשימה, גירוי בעיניים ובגרום, שיעול ועוד תלונות מסתוריות שלא ניתנו להן הסברים רפואיים.

אנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה בדרגת סיכון גבוהה יותר לנבגים אלו וחשיפה ממשוכת לריכוז נמוך של נבגים גורמת להתפתחות רגישות גבוהה יותר שעלולה לגרום לתגובה אלרגית קטלנית. יש לציין שמעבר לסוג העובש השחור שהינו המסוכן ביותר לבני האדם, קיימים עוד סוגי עובש שגם הם אינם בריאים לנשימה ויכול לגרום להופעת חלק מהסימפטומים שנכתבו.

מדוע כדאי להיפטר מהעובש בהקדם האפשרי?

 

כיצד ניתן לטפל בעובש?

בזמננו הומצאו דרכים להסרת עובש בשיטת עשה זאת בעצמך שהתבררו כיעילות להרג העובש כבר בשלביו המוקדמים ולמניעת המשך התפשטותו. יחד עם זאת, הופצו גם המון דרכים שנמצאו כלא יעילות למטרות אלו ולכן חשוב להדגיש טעויות נפוצות:

כיצד ניתן לטפל בעובש?

 

אקונומיקה אינה יעילה

אחת השיטות המקובלות ביותר להורדת עובש היא ניקוי בעזרת אקונומיקה, אך שיטה זו נמצא לא יעילה להריגה מוחלטת של העובש , אלא רק מעכבת את התפתחותו לזמן קצר.

 

חומרי ניקוי וצבע אינם פותרים את הבעיה, אלא רק מסתירים אותה

טעות מקובלת אצל רבים המנסים לפתור את הבעיה בעזרת חומרי ניקוי או כיסוי העובש בעזרת צבע, שיטת הטיפול הזו אינה יעילה בכלל להעלמת העובש וזה הוא עניין של זמן עד שהעובש יצוץ מחדש. לכן, מומלץ להשתמש בתרסיסים קוטלי פטריות הנמצאו כיעילות להעלמה מוחלטת של העובש ובנוסף לפתור את בעיית הלחות והרטיבות באותו האזור. ישנם חברות נקיות המתמחות בטיפול להסרת עובש ונזקיו ואנו ממליצים להיעזר בהן במצבים חמורים ומתקדמים.

 

סיכום

עובש הינו פטריה הלא דורשת הרבה להתפתחותה וכל עוד חשופה למקור לחות קטן היא עלולה להתפשט בגדול וכתוצאה מכך לגרום לשלל נזקים, נזקים ברכוש ונזקים בריאותיים. הטיפול בנזקים אלו יכול להיות מייגע ויקר ולכן יש להיות ערניים לגבי סימן עובש הכי קטן ולטפל בו בהקדם באמצעות תרסיסים קוטלי פטריות או בעזרת חברת ניקיון המתמחות בנושא זה ובכך למנוע נזקים גדולים שיבואו.

מדוע חשוב לטפל בעובש

מדוע חשוב לטפל בעובש
מה היה לנו עד כה?